
Al enige tijd is Bugatti – de maker van Chiron die 480 km/u kan – aan het plagen met het idee dat ze een tweede lijn auto’s willen uitbrengen. Een speelkameraadje voor de Chiron – dat veroorzaakt nogal wat reuring en speculatie op het internet. Zou het een nieuwe Atlantic zijn? Een elektrische auto? Of – laten we hopen van niet – een SUV? Niemand buiten Bugatti weet het. Of zou het merk plots een effectbal werpen en met een vrachtwagen komen?
Ontwerper Prathyush Devadas zet daar zijn geld op in. Of hij vindt het in ieder geval een leuke gedacht om mee te spelen. Hij sleep zijn digitale potlood en maakte deze gedetailleerde renders. Stel je voor dat dit ding plots opdoemt in je binnenspiegel, dan kijk je wel een tweede keer. De naam van deze (voor nu?) fictieve vrachtwagen is de Bugatti Hypertruck.
Devadas gebruikt voor de Hypertruck enkele belangrijke kenmerken van Bugatti, bijvoorbeeld de hoefijzer-grille en de grote C-vorm in het zijaanzicht, met daarin een glazen cabine voor de bestuurder. De achtwieler ziet er futuristisch en doelbewust uit. En vanuit sommige hoeken een beetje als een bluetooth-speaker. Waar het vermogen vandaan komt, zegt de ontwerper niet. Waarschijnlijk uit een W16-motor. Of twee.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Waarom je dit jaar (eindelijk) de extra lange ‘roadtrain’-vrachtwagens gaat zien in Nederland

Waarom je straks meer vrachtwagens gaat zien met een vreemd extra wieltje (dat een bijzondere naam heeft)

Waarom er 24 vrachtwagens op een wankele brug van 123 meter hoog werden geparkeerd

MAN bouwt eerste vrachtwagen met een verbrandingsmotor op waterstof voor Nederland

Waarom de nieuwe Mercedes Actros (met dieselmotor) er zo afwijkend uitziet

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Amai zo speciaal
Ik vrees dat Saurons toren is omgevallen.