
‘Als ie vergelijkbaar is, is het niet langer een Bugatti’, kopt het merk bij de eerste aankondiging van de Chiron-opvolger. Het nieuwe hoofdstuk van Bugatti luidt het merk in met een korte video van de krachtbron die in de volgende supercar komt te liggen. Het hing al even in de lucht maar vandaag bevestigt Bugatti de komst van een hybride V16. Nee, geen W16, maar twee banken van acht cilinders.
Volgens het merk is de nieuwe aandrijflijn een ‘pure verlichaming van Bugatti’s DNA dat niet alleen voor het heden gemaakt is, of zelfs voor de toekomst, maar voor de eeuwigheid’. Het zal de eerste verbrandingsmotor van Bugatti worden die hulp krijgt van een elektromotor. Voor specificaties is het nog te vroeg.
Wanneer komt de Bugatti supercar met hybride V16?
Het enige dat we krijgen is de gebruikelijk marketing-blabla en een korte video. In het beeldfragment krijgen we de V16-motor te zien en zijn de klanken die het monster produceert hoorbaar. Klinkt al verrukkelijk. Ergens in juni belooft Bugatti ‘de nieuwste evolutie’ van het merk te verwelkomen. Waarschijnlijk krijgen we dan zijn naam te horen. Blokkeer die hele maand alvast in je agenda voor de aankondiging van de eerste hybride Bugatti supercar.
Meer van TopGear


Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Plug-in hybrides gaan in Nederland duizenden euro’s duurder worden, hoe komt dat?

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
