
‘Als ie vergelijkbaar is, is het niet langer een Bugatti’, kopt het merk bij de eerste aankondiging van de Chiron-opvolger. Het nieuwe hoofdstuk van Bugatti luidt het merk in met een korte video van de krachtbron die in de volgende supercar komt te liggen. Het hing al even in de lucht maar vandaag bevestigt Bugatti de komst van een hybride V16. Nee, geen W16, maar twee banken van acht cilinders.
Volgens het merk is de nieuwe aandrijflijn een ‘pure verlichaming van Bugatti’s DNA dat niet alleen voor het heden gemaakt is, of zelfs voor de toekomst, maar voor de eeuwigheid’. Het zal de eerste verbrandingsmotor van Bugatti worden die hulp krijgt van een elektromotor. Voor specificaties is het nog te vroeg.
Wanneer komt de Bugatti supercar met hybride V16?
Het enige dat we krijgen is de gebruikelijk marketing-blabla en een korte video. In het beeldfragment krijgen we de V16-motor te zien en zijn de klanken die het monster produceert hoorbaar. Klinkt al verrukkelijk. Ergens in juni belooft Bugatti ‘de nieuwste evolutie’ van het merk te verwelkomen. Waarschijnlijk krijgen we dan zijn naam te horen. Blokkeer die hele maand alvast in je agenda voor de aankondiging van de eerste hybride Bugatti supercar.
Meer van TopGear


Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Plug-in hybrides gaan in Nederland duizenden euro’s duurder worden, hoe komt dat?

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

De mooiste Alfa Romeo keert terug, zelfs met een handbak (en geen elektromotoren)
