De markt voor luxe auto’s is compleet van de ratten besnuffeld. Het lijkt geen snars uit te maken wat de merken introduceren, als het prijskaartje de twee miljoen euro overstijgt, is het direct uitverkocht. Dus waarom geen onstuitbare, allesverwoestende offroad-versie van de Bugatti Chiron? We bedoelen, als er toch een Bugatti SUV moet komen (en die gaat er komen), dan toch dit?

We kunnen ons niet voorstellen dat een gelimiteerde uitgave van de Bugatti Chiron L’Offroad met een prijskaartje van pak ‘m beet vier miljoen euro niet direct uit de schappen vliegt. Stabiliteit bij snelheden van 400 km/u zou een uitdaging kunnen worden – maar geen enkele Bugatti is sneller op het onverharde. En iedereen wil een coupé-daklijn in zijn SUV. Deze situatie kent geen verliezers.

De Bugatti Chiron L’Offroad zou direct de leukste Bugatti ooit worden. Reken maar mee: een Ariel Nomad is een van ‘s werelds meest effectieve pretmachines met 240 pk. De W16 produceert een zesvoud daarvan. De Bugatti Chiron L’Offroad is dus zes keer leuker dan een Ariel Nomad. Heftige spierpijn in je lachspieren gegarandeerd. Plus in het hart van de doelgroep – Dubai en omstreken – komt de bodemspeling nog goed van pas ook.

Foto: Rain Prisk

Reacties

  • Haye Mellema heeft op 18 oktober 2018 geschreven:

    Zie ik daar nou een wielkast van een Urus?

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)