
Het slechtst bewaarde geheim van de afgelopen maanden is nu officieel verklapt: de Chevrolet Corvette C8 (we zitten nu bij de C7) positioneert zijn motor in het midden en niet meer in de neus. Hoewel de prototypes van de nieuwe supercar al veelvuldig gefotografeerd werden, hield Chevrolet de lippen stijf op elkaar.
Het merk plakt nu groots de releasedatum van de Chevrolet Corvette C8 op de deur. Voor de duidelijkheid: een 18e maand bestaat inderdaad niet. In Amerika noteren ze graag de data andersom. Op 18 juli 2019 onthult de autobouwer de nieuwe supercar.
Verder is het speculeren geblazen over de Chevrolet Corvette C8. Stilletjes mag je wel verwachten dat er een V8 achter de voorstoelen komt, zelfs als Ford met de GT en V6 pakte. De ‘8’ in de datum is rood gekleurd, wat een duidelijke hint is.
Wat maakt de Chevrolet Corvette C8 zo bijzonder?
De opzet van de Corvette was altijd simpel: een flinke V8 voorin, achterwielaandrijving, bladveren achter en het allemaal niet te veel polijsten. De C8-generatie zal de meest ingrijpende verandering voor de Corvette ooit met zich meebrengen.
Hoofdingenieur bij Corvette Zora Arkus-Duntov (geboren in België) maakte zich in de jaren vijftig ook al hard voor een middenmotor. General Motors speelde wel vaker met het idee, maar het kwam nooit tot uiting. En nu, na meer dan zestig jaar, gooit Chevrolet het roer om.
We zijn heel benieuwd hoe de nieuweling zal rijden. Voor een rauw en rafelig karakter dat een beroep doet op je oergevoelens, moest je altijd een Corvette hebben. Als de Chevrolet Corvette C8 nu een serieus monster wordt, zou dat ergens wel jammer zijn. Anderzijds: een rauw karakter bij een middenmotor, kan gevaarlijke situaties opleveren.
De laatste Corvette C7
Op 28 juni veilt Chevrolet de laatste Corvette van de vorige generatie. Elke dollar die de zwarte Z06 binnensleept, gaat naar de Stephen Siller Tunnel to Towers Foundation. Het is een goed doel dat hypotheekvrije huizen bouwt voor families van hulpverleners die omkwamen tijdens hun werk.
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)
