Circuit Zandvoort begint weer meer op een circuit te lijken, in plaats van een rallycrossbaan. In de meeste bochten ligt weer asfalt en de tunnels zijn ingestopt met een laag aarde. De nieuwe uitloopstroken bij de Tarzanbocht en de Hans Ernstbocht zijn goed zichtbaar en ook de kombocht voor het laatste stuk, de Arie Luyendijkbocht, is bedekt met speciaal asfalt dat moet zorgen voor minder bandenslijtage. De veranderde pit-uitgang ligt er ook al, maar nog zonder afscheiding tussen de bocht en de pitstraat.

Twee mooie toeschouwersplekken zijn verdwenen

Het stuk duin tussen de Hugenholtzbocht en de Hans Ernstbocht, misschien wel de beste toeschouwersplek met goed overzicht, is nu geasfalteerd. Voor de Dutch GP komen daar twee tribunes voor houders van Silver-kaarten. Het grote stuk duin bij de Arie Luyendijkbocht, wat altijd een topplek was om te chillen en naar de voorbijvliegende auto’s te kijken, is voor het grootste deel verdwenen. Bij de Kumhobocht komt volgens de plattegrond van de Dutch GP nog wel een plaats voor bezoekers. Het is nog niet helemaal duidelijk wat er met deze fijne toeschouwersplekken gebeurt als de F1 weer vertrekt. Het zou jammer zijn als ze niet meer terugkomen.

Circuit Zandvoort begint vorm te krijgen

Reacties

  • TG heeft op 7 februari 2020 geschreven:

    Tickets alleen in combinatie met een hotelovernachting €1200 +
    Woon in Nederland dus ik ga weer naar huis aan het einde van de dag.
    Ben ook absoluut niet van plan om in een tent te slapen €650 +
    Helaas is er ook geen rekening gehouden met kinderen (tarief) kortom slecht georganiseerd met de verkeerde intenties.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)