
Net als van zijn kleine zusje, de DS3, komt er ook van de Citroën DS4 een Racing-versie. Het spreekt voor zich dat daar een lel van een benzinemotor in ligt: de 1.6 THP met 200 pk. Het schijnt echter dat ie zal worden bijgestaan door een 95 pk sterke elektromotor op de achterwielen. Een heuse hybride die Racing heet, dus.
De DS4 Racing zou hiermee een snelle batterijmobiel als de Lexus CT200h F van tegenwind kunnen voorzien. Hij richt zich echter vooral op auto’s als de Volkswagen Golf R en de Ford Focus ST. Halverwege 2013 wordt ie op de markt verwacht; de gewone DS4 komt al in het tweede kwartaal van 2011.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Citroën DS4 Racing, zonder oranje

Autotest: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic

Voilà: Citroën DS4!

Citroën DS High Rider Concept
Citroën DS4 deels onthuld

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Jazeker, dit moet moet op een eend lijken, alleen zien wij het niet

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat
