
Na de snelle maar schreeuwerige DS3 Racing gooit Citroën het over een andere boeg met de vlotte versie van de DS4. Tenminste, als we op deze foto mogen afgaan.
De DS4 Racing, die op de autosalon van Genève gepresenteerd wordt, is voorlopig nog een conceptcar. Maar, Citroën, we weten heus wel dat ie echt komt. In sinister grijs en zwart oogt hij er wat ons betreft een stuk gaver dan de DS3 Racing, met z’n clownskleuren.
Of gevestigde namen als de Volkswagen Golf GTI en de Renault Mégane RS zich zorgen mogen gaan maken, weten we nog niet, want technische specificaties ontbreken vooralsnog. Ga er maar van uit dat de bekende 1.6 THP-motor wordt aangevoerd, wellicht in combinatie met HYbrid4-aandrijving, met een gecombineerd vermogen dat ruim boven de 200 pk zal uitkomen.
Meer van TopGear


Autotest: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic
Citroën DS4 Racing wordt hybride?

Voilà: Citroën DS4!

Citroën DS High Rider Concept
Citroën DS4 deels onthuld

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?
