
Na de snelle maar schreeuwerige DS3 Racing gooit Citroën het over een andere boeg met de vlotte versie van de DS4. Tenminste, als we op deze foto mogen afgaan.
De DS4 Racing, die op de autosalon van Genève gepresenteerd wordt, is voorlopig nog een conceptcar. Maar, Citroën, we weten heus wel dat ie echt komt. In sinister grijs en zwart oogt hij er wat ons betreft een stuk gaver dan de DS3 Racing, met z’n clownskleuren.
Of gevestigde namen als de Volkswagen Golf GTI en de Renault Mégane RS zich zorgen mogen gaan maken, weten we nog niet, want technische specificaties ontbreken vooralsnog. Ga er maar van uit dat de bekende 1.6 THP-motor wordt aangevoerd, wellicht in combinatie met HYbrid4-aandrijving, met een gecombineerd vermogen dat ruim boven de 200 pk zal uitkomen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Autotest: Citroën DS4 THP 200 Sport Chic
Citroën DS4 Racing wordt hybride?

Voilà: Citroën DS4!

Citroën DS High Rider Concept
Citroën DS4 deels onthuld

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Jazeker, dit moet moet op een eend lijken, alleen zien wij het niet

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat
