
Misschien moeten tuners als Abt en Mansory eens beginnen met het modificeren van vrachtwagens. Een leuk velgje hier, een sportieve achtervleugel daar: kan best interessant worden (en soms een beetje illegaal). Dat laat de Van Tilburg – Bastianen Groep wel zien. Sinds kort verkoopt het bedrijf Audi RS-modellen en om dat te vieren, verbouwt de kersverse RS-dealer deze DAF. Logisch.
De DAF XG+ fungeert als basis en wordt hernoemt naar TB+ Performance XG+ na de aanpassingen. Het opvallendste is de kleur Nardo Grey, die erg gewild is onder Audi-rijders. Daarnaast krijgt de vrachtwagen een nieuwe voorbumper, rode accenten en nieuwe verlichting. We zijn trouwens benieuwd wat de advocaten van Audi vinden van de RS-achtige logootjes op de flanken van de vrachtwagen.
Wat kost de DAF vrachtwagen van de RS-dealer?
De DAF krijgt vanuit de fabriek al 530 pk en maximaal 2.700 Nm. Om de komst van de speciale DAF-vrachtwagen te vieren, heeft de RS-dealer een aanbieding. In één klap kun je de RS-vrachtwagen, een trailer, een Audi Q8, Audi RS e-tron GT én de Audi S5 cabrio bestellen. Voor 7.995 euro per maand (95.940 euro per jaar) zijn auto’s, de vrachtwagen en de oplegger zes jaar lang van jou.
Is DAF niet het verkeerde merk?
Het grappige is dat de Volkswagen Groep (waar Audi onder valt) een eigen vrachtwagenmerk heeft: MAN. Een DAF naar voren schuiven om een RS-behandeling te krijgen, is dus alsof je een AMG-badge op een Mini Countryman plakt. Maar vooruit: je moet een goed verhaal ook nooit verpesten met de feiten, en deze DAF met Audi RS-sausje ziet er best geinig uit.
2 reacties op “Nederlandse Audi RS-dealer gaat nu ook sportieve DAF-vrachtwagens leveren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Waarom je dit jaar (eindelijk) de extra lange ‘roadtrain’-vrachtwagens gaat zien in Nederland

Waarom je straks meer vrachtwagens gaat zien met een vreemd extra wieltje (dat een bijzondere naam heeft)

Waarom er 24 vrachtwagens op een wankele brug van 123 meter hoog werden geparkeerd

MAN bouwt eerste vrachtwagen met een verbrandingsmotor op waterstof voor Nederland

Waarom de nieuwe Mercedes Actros (met dieselmotor) er zo afwijkend uitziet

Waarom deze Scania-vrachtwagen is omgebouwd naar ambulance

Elektrische steps worden eindelijk legaal in Nederland – dit zijn de voorwaarden

Vaarwel, diesel: er rijden nu al bijna meer elektrische auto’s in Nederland dan dieselauto’s

Het Nederlandse wagenpark gaat waarschijnlijk nog ouder worden, en dat is alleen maar goed nieuws

Rotterdam volgt voorbeeld Amsterdam: al veel eerder dan gedacht 30 km/u rijden

Een van de leukste ‘automerken’ van Nederland is failliet, dus jij kunt nu voor een prikkie je slag slaan

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Tja, als je als bedrijf snelle Audi’s én DAF-trucks verkoopt dan is het natuurlijk ook niet logisch om een MAN om te gaan bouwen.
Zowel Man als Scania maken al vele jaren deel uit van het portolio van de Volkswagen groep?