Daihatsu pakt biezen uit Europa

Het ging Daihatsu de laatste tijd niet voor de wind. Ondanks, of eigenlijk dankzij de enorm toegenomen vraag naar kleine, zuinige autootjes. Dit segment is inmiddels namelijk zo fel bevochten dat Daihatsu vorig jaar in Nederland ruim de helft minder auto’s verkocht dan het jaar daarvoor; en toen ging het ook al niet helemaal lekker.

Tel daar nog bij op dat de yen al een tijdlang nogal duur is, en de veiligheids- en milieueisen in Europa de hoogste ter wereld zijn, en het valt te begrijpen dat Daihatsu er weinig brood in ziet om aan deze kant van de wereld actief te blijven. Begin 2013 trekt het merk daarom de stekker uit haar Europese verkoopactiviteiten. Onderdelen en service blijven ze hier onverminderd verstrekken.

Daihatsu verscheen in 1978 voor het eerst op de Nederlandse markt en verkocht hier sindsdien zo’n 200.000 auto’s.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken