
De McLaren Senna, en de Senna GTR des te meer, kent één probleem: eigenlijk is hij te prijzig. Niet in aanschaf, want er zijn genoeg mensen die ruim 1 miljoen euro te besteden hebben aan een auto, maar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Zelfs Bruno Senna gebruikt de zijne niet op het circuit: ‘Mijn exemplaar heeft de carrosserie met ontbloot koolstofvezel. Dus ik zal er misschien een keer een circuit mee op gaan, maar daarna eigenlijk niet meer, want er hoeft vóór je maar iemand door het grind te gaan en je hebt overal beschadigingen.’
Wil je toch iets Senna-achtigs over het circuit boenderen zonder je druk te maken om een miljoenenrekening? Bel dan even met DarwinPro in Amerika. Zij hebben deze Se²GTR voor je. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je een koolstofvezel bodykit die jouw 720S eruit laat zien als een Senna GTR. De gigantische achtervleugel van de omgebouwde 720S leidt genoeg af van het feit dat er diverse luchthappers ontbreken en dat de deuren niet overeenkomen.
DarwinPro McLaren 720S is geen echte Senna GTR
Nee, je zult niemand voor de gek houden, maar indrukwekkend is het wel. Van de 4,0-liter V8 blijft DarwinPro af. Je krijgt dus dezelfde 720 pk, 770 Nm en de 0-100-tijd van 2,9 seconden. Wat de eventuele aerodynamische voordelen zijn van de bodykit, dat zegt DarwinPro niet. Je zou zeggen dat zo’n giga-achtervleugel wel iets zou moeten doen. Anderzijds: dat dacht je misschien ook van de vleugel achterop de Countach – en die deed ook niets.
Meer van TopGear


Welke open supercar is de beste?

Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

De snelste McLarens van dit moment

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
