
De McLaren Senna, en de Senna GTR des te meer, kent één probleem: eigenlijk is hij te prijzig. Niet in aanschaf, want er zijn genoeg mensen die ruim 1 miljoen euro te besteden hebben aan een auto, maar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Zelfs Bruno Senna gebruikt de zijne niet op het circuit: ‘Mijn exemplaar heeft de carrosserie met ontbloot koolstofvezel. Dus ik zal er misschien een keer een circuit mee op gaan, maar daarna eigenlijk niet meer, want er hoeft vóór je maar iemand door het grind te gaan en je hebt overal beschadigingen.’
Wil je toch iets Senna-achtigs over het circuit boenderen zonder je druk te maken om een miljoenenrekening? Bel dan even met DarwinPro in Amerika. Zij hebben deze Se²GTR voor je. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je een koolstofvezel bodykit die jouw 720S eruit laat zien als een Senna GTR. De gigantische achtervleugel van de omgebouwde 720S leidt genoeg af van het feit dat er diverse luchthappers ontbreken en dat de deuren niet overeenkomen.
DarwinPro McLaren 720S is geen echte Senna GTR
Nee, je zult niemand voor de gek houden, maar indrukwekkend is het wel. Van de 4,0-liter V8 blijft DarwinPro af. Je krijgt dus dezelfde 720 pk, 770 Nm en de 0-100-tijd van 2,9 seconden. Wat de eventuele aerodynamische voordelen zijn van de bodykit, dat zegt DarwinPro niet. Je zou zeggen dat zo’n giga-achtervleugel wel iets zou moeten doen. Anderzijds: dat dacht je misschien ook van de vleugel achterop de Countach – en die deed ook niets.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Welke open supercar is de beste?

Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

De snelste McLarens van dit moment

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
