
De McLaren Senna, en de Senna GTR des te meer, kent één probleem: eigenlijk is hij te prijzig. Niet in aanschaf, want er zijn genoeg mensen die ruim 1 miljoen euro te besteden hebben aan een auto, maar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Zelfs Bruno Senna gebruikt de zijne niet op het circuit: ‘Mijn exemplaar heeft de carrosserie met ontbloot koolstofvezel. Dus ik zal er misschien een keer een circuit mee op gaan, maar daarna eigenlijk niet meer, want er hoeft vóór je maar iemand door het grind te gaan en je hebt overal beschadigingen.’
Wil je toch iets Senna-achtigs over het circuit boenderen zonder je druk te maken om een miljoenenrekening? Bel dan even met DarwinPro in Amerika. Zij hebben deze Se²GTR voor je. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je een koolstofvezel bodykit die jouw 720S eruit laat zien als een Senna GTR. De gigantische achtervleugel van de omgebouwde 720S leidt genoeg af van het feit dat er diverse luchthappers ontbreken en dat de deuren niet overeenkomen.
DarwinPro McLaren 720S is geen echte Senna GTR
Nee, je zult niemand voor de gek houden, maar indrukwekkend is het wel. Van de 4,0-liter V8 blijft DarwinPro af. Je krijgt dus dezelfde 720 pk, 770 Nm en de 0-100-tijd van 2,9 seconden. Wat de eventuele aerodynamische voordelen zijn van de bodykit, dat zegt DarwinPro niet. Je zou zeggen dat zo’n giga-achtervleugel wel iets zou moeten doen. Anderzijds: dat dacht je misschien ook van de vleugel achterop de Countach – en die deed ook niets.
Meer van TopGear


Welke open supercar is de beste?

Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

De snelste McLarens van dit moment

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
