
De McLaren Senna, en de Senna GTR des te meer, kent één probleem: eigenlijk is hij te prijzig. Niet in aanschaf, want er zijn genoeg mensen die ruim 1 miljoen euro te besteden hebben aan een auto, maar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Zelfs Bruno Senna gebruikt de zijne niet op het circuit: ‘Mijn exemplaar heeft de carrosserie met ontbloot koolstofvezel. Dus ik zal er misschien een keer een circuit mee op gaan, maar daarna eigenlijk niet meer, want er hoeft vóór je maar iemand door het grind te gaan en je hebt overal beschadigingen.’
Wil je toch iets Senna-achtigs over het circuit boenderen zonder je druk te maken om een miljoenenrekening? Bel dan even met DarwinPro in Amerika. Zij hebben deze Se²GTR voor je. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je een koolstofvezel bodykit die jouw 720S eruit laat zien als een Senna GTR. De gigantische achtervleugel van de omgebouwde 720S leidt genoeg af van het feit dat er diverse luchthappers ontbreken en dat de deuren niet overeenkomen.
DarwinPro McLaren 720S is geen echte Senna GTR
Nee, je zult niemand voor de gek houden, maar indrukwekkend is het wel. Van de 4,0-liter V8 blijft DarwinPro af. Je krijgt dus dezelfde 720 pk, 770 Nm en de 0-100-tijd van 2,9 seconden. Wat de eventuele aerodynamische voordelen zijn van de bodykit, dat zegt DarwinPro niet. Je zou zeggen dat zo’n giga-achtervleugel wel iets zou moeten doen. Anderzijds: dat dacht je misschien ook van de vleugel achterop de Countach – en die deed ook niets.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

De snelste McLarens van dit moment

McLaren 720S Spider vs Cobra 427

Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer

McLaren gaat supercars bouwen met Lockheed, de straaljagerbouwer uit Top Gun

McLaren verkoopt unieke raceklassiekers om modellen verder te ontwikkelen

De Mercedes SLR McLaren is door MSO opnieuw onder handen genomen – hoe rijdt dat?

Dit is auto waarmee Daniel Ricciardo zijn laatste F1-race voor McLaren rijdt

Het mysterie van deze ‘achtergelaten’ McLaren, die al jaren in Londen zou stilstaan

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Je kunt je oude Game Boy (met een kabeltje) gebruiken als schermpje in je auto


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch



De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen



Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


Land Rover Range Rover P440e review: De vijand van het CJIB


Bezopen: In dit Europese land haalt iedereen gewoon rechts in


De Aston Martin DBS 770 Ultimate is ‘de krachtigste productie-Aston ooit’


Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)




Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR




Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen



De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Reacties