DarwinPro McLaren 720S is een beetje Senna GTR

Iets veiliger voor circuitgebruik

Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Foto('s): DarwinProDarwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)
Darwinpro McLaren 720S (Senna GTR)

De McLaren Senna, en de Senna GTR des te meer, kent één probleem: eigenlijk is hij te prijzig. Niet in aanschaf, want er zijn genoeg mensen die ruim 1 miljoen euro te besteden hebben aan een auto, maar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Zelfs Bruno Senna gebruikt de zijne niet op het circuit: ‘Mijn exemplaar heeft de carrosserie met ontbloot koolstofvezel. Dus ik zal er misschien een keer een circuit mee op gaan, maar daarna eigenlijk niet meer, want er hoeft vóór je maar iemand door het grind te gaan en je hebt overal beschadigingen.’

Wil je toch iets Senna-achtigs over het circuit boenderen zonder je druk te maken om een miljoenenrekening? Bel dan even met DarwinPro in Amerika. Zij hebben deze Se²GTR voor je. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je een koolstofvezel bodykit die jouw 720S eruit laat zien als een Senna GTR. De gigantische achtervleugel van de omgebouwde 720S leidt genoeg af van het feit dat er diverse luchthappers ontbreken en dat de deuren niet overeenkomen.

DarwinPro McLaren 720S is geen echte Senna GTR

Nee, je zult niemand voor de gek houden, maar indrukwekkend is het wel. Van de 4,0-liter V8 blijft DarwinPro af. Je krijgt dus dezelfde 720 pk, 770 Nm en de 0-100-tijd van 2,9 seconden. Wat de eventuele aerodynamische voordelen zijn van de bodykit, dat zegt DarwinPro niet. Je zou zeggen dat zo’n giga-achtervleugel wel iets zou moeten doen. Anderzijds: dat dacht je misschien ook van de vleugel achterop de Countach – en die deed ook niets.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken