Een drukke dag voor de plastisch chirurg bij BMW. Vandaag verschijnen de BMW 5-serie facelift én die voor de BMW 6-serie Gran Turismo. Wie de ontwikkelingen bij BMW volgt, zal zich niet verbazen over de diepere en wijdere grille. De koplampen worden juist smaller en feller, wat het formaat van de grille weer benadrukt. Achterop is het ook allemaal net iets frisser geworden dan voorheen. De BMW M5-facelift zal nog volgen.
Huh, de 6-serie GT?
We vergeven het je trouwens als je al vergeten was dat de BMW 6-serie Gran Turismo überhaupt nog bestond. Het merk zet de auto nauwelijks in de spotlight. Verstandig, misschien, aangezien het geen auto is die bijdraagt aan het dynamische karakter van het merk. De 6 GT is een giga-hatchback met zeeën aan beenruimte achterin en een comfortabele wegligging. Niet heel glamoureus, maar een fijnere auto dan veel mensen zullen toegeven.
Wat is er verder anders aan de BMW 5-serie facelift en 6 GT?
De schermen binnenin zijn groter en de graphics zijn beter. In de catalogus staan nu nieuwe kleuren voor het dashboard en verder zijn er nog wat kleine zaken opgepoetst. Alle aandrijflijnen van de zowel de 5-serie als de 6-serie GT zijn nu voorzien van een elektromotor. In de meeste gevallen is dat een klein mild-hybride systeem waar je als bestuurder weinig van merkt, waarbij een 11-pk motortje op 48 volt energie terugwint en een kleine boost geeft.
BMW breidt daarbij het aanbod van plug-in hybrides uit. Eerst was alleen de 5-serie sedan leverbaar als 530e (met of zonder xDrive), en daar komt nu de Touring bij. Deze hebben een systeemvermogen van 292 pk en een elektrische actieradius van zo’n 60 kilometer. Ook is er nu de 545e xDrive, die alleen als sedan komt. De 6-serie komt niet als plug-in hybride. De BMW 5-serie facelift komt aankomende herfst naar Nederland en de 6-serie als het goed is al deze zomer.
Reacties