Dit moet de Cupra Ibiza worden

'De Cupra Ibiza biedt meer rijplezier dan de Polo GTI'

Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza
Cupra Ibiza

Eerder vandaag toonde Cupra haar eerste model aan de wereld. De Ateca is officieel de eerste auto die onder het zelfstandige merk valt. Maar op de lancering van de Cupra Ateca stond ook alvast het concept voor de Cupra Ibiza. We hebben deze kleine hatchback alvast voor je op de foto gezet.

En we kunnen rustig zeggen: de Cupra Ibiza ziet er toch wel heel fijn uit. Net als bij de Ateca, zien we ook bij de Ibiza de bronskleurige details die nu al kenmerkend zijn voor het nieuwe merk. Dit vind je terug in het logo, op de velgen en in het interieur van deze Ibiza. Daarnaast zien we ook veel koolstofvezel in de dorpelsierlijst, de spiegelkappen, de achterspoiler en de diffuser.

Wat drijft de Cupra Ibiza aan?

De krachtbron in deze Ibiza is een 2.0 TSI die 200 tot 220 pk moet gaan produceren. Bij deze versie gaat het schakelen via een DSG-bak. De vooruitzichten voor de productieversie zijn in ieder geval goed. Toen we vroegen of de Cupra Ibiza sneller zou zijn dan de Volkswagen Polo GTI antwoordde Wayne Griffiths (Head of Sales en Marketing bij Cupra) dat het daar niet per se om draait; bij deze auto gaat het om rijplezier. En dat doet ie volgens Wayne beter dan de Polo.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws