
De eerste eigenaar van deze Lamborghini Murciélago had een nobel streven: met zijn auto compenseren voor ten minste 100 saaie grijze lease-Audi’s. Met slechts een geel lakje ging dat niet lukken, dus besloot hij de kleur naar binnen door te trekken. En heel stiekem kunnen we zijn keuze wel waarderen.
Zet Sunglasses At Night maar hard aan als je instapt bij de geelste Lamborghini Murciélago. Zelfs bij een volledige maansverduistering is dit interieur te fel voor het blote oog. Met slechts 15.865 kilometer op de teller ziet het interieur er nog puntgaaf uit. Het is een soort tijdcapsule uit de jaren tachtig, gebouwd in de jaren nul.
De 6,2-liter V12 produceert 580 pk en 650 Nm koppel zonder enkele vorm van elektrificatie of beademing. De Murciélago mocht als laatste de legendarische V12 dragen – een doorontwikkelde motor die in de basis al sinds 1963 bestaat. In een luttele 3,8 seconden sprint de Lambo naar de 100 km/u en de top is 330 km/u. Niet gek voor een oudje.
Hebben? Dan moet je 119.950 euro aan geeltjes aftikken bij All Cars Company. En hadden we al gezegd dat het een handbak is?
Via: JFK.men
Meer van TopGear


Lamborghini Murciélago, de eerste onder de hoede van Audi

Lambo Murciélago met LBW-kit is een camera-auto

Drie Lamborghini’s komen samen voor een photoshoot

Waarom de Murciélago vaak deuken in het dak heeft

Getunede Lamborghini Murciélago met 935 pk te koop

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
