
De eerste eigenaar van deze Lamborghini Murciélago had een nobel streven: met zijn auto compenseren voor ten minste 100 saaie grijze lease-Audi’s. Met slechts een geel lakje ging dat niet lukken, dus besloot hij de kleur naar binnen door te trekken. En heel stiekem kunnen we zijn keuze wel waarderen.
Zet Sunglasses At Night maar hard aan als je instapt bij de geelste Lamborghini Murciélago. Zelfs bij een volledige maansverduistering is dit interieur te fel voor het blote oog. Met slechts 15.865 kilometer op de teller ziet het interieur er nog puntgaaf uit. Het is een soort tijdcapsule uit de jaren tachtig, gebouwd in de jaren nul.
De 6,2-liter V12 produceert 580 pk en 650 Nm koppel zonder enkele vorm van elektrificatie of beademing. De Murciélago mocht als laatste de legendarische V12 dragen – een doorontwikkelde motor die in de basis al sinds 1963 bestaat. In een luttele 3,8 seconden sprint de Lambo naar de 100 km/u en de top is 330 km/u. Niet gek voor een oudje.
Hebben? Dan moet je 119.950 euro aan geeltjes aftikken bij All Cars Company. En hadden we al gezegd dat het een handbak is?
Via: JFK.men
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Lamborghini Murciélago, de eerste onder de hoede van Audi

Lambo Murciélago met LBW-kit is een camera-auto

Drie Lamborghini’s komen samen voor een photoshoot

Waarom de Murciélago vaak deuken in het dak heeft

Getunede Lamborghini Murciélago met 935 pk te koop

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

De betrouwbaarste Lambo Diablo ooit is waarschijnlijk ook de goedkoopste van dit moment

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Lamborghini Revuelto geschikt als lesauto? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Nederlanders willen dat het alcoholslot weer terugkomt

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je soms politieauto’s zonder rode strepen ziet rijden

Jonge bestuurders leren straks nergens meer hoe ze fatsoenlijk kunnen inhalen

Reacties