Heb je het al gehoord? Er komt binnenkort een nieuwe Land Rover Defender uit. En ook een nieuwe James Bond-film. Haat jij verandering? Voor wie liever ziet dat alles bij het oude blijft, hebben we iets leuks. Een oude, doch flink gemodificeerde, Land Rover Defender, zoals je ‘m ook zag in Spectre.
Mocht je nou heel graag zo’n Defender willen, dan moet je eens contact opnemen met Himalaya. Bij dit bedrijf in Charleston (South Carolina, VS) gaan ze dan aan de slag om een uit het VK geïmporteerde Land Rover met een versterkt frame om te toveren tot een waardige Spectre-hommage.
Voordat je al te enthousiast wordt, het geintje kost je wel een lieve duit. De prijzen van de op maat gemaakte auto’s beginnen bij de 150.000 euro. Voor een volledig ‘shaken not stirred’-afgestemd James Bond-exemplaar betaal je toch zeker zo’n 225.000 euro.
De Toyo’s van de Land Rover Defender meten 37 inch en zijn geschikt is voor vrijwel elk terrein. De carrosserie zit hoger van dat terrein door een met 4-inch verhoogde ophanging, die ook nog eens verstelbaar is. De forsere remmen komen van Wilwood en Brembo-remmen behoren tot de toekomstige opties. De zestrapsautomaat komt van GM.
De Land Rover Defender van 007 is te snel om te schakelen
Geen optie voor handgeschakeld? Nou, geloof ons maar, je houdt beiden handen liever aan het stuur. Waarom? Er ligt een 6,2-liter LS3-V8 in van de Chevrolet, die 530 pk en 670 Nm levert. Niet genoeg? Je kunt hem nog laten opvoeren. Of misschien toch iets teveel? Er is ook een versie met een 2,8-liter dieselmotor.
We willen niet zeggen dat Himalaya stiekem beweert betere bouwkwaliteit te leveren dan Land Rover, maar luister even hiernaar: ‘De carrosserie is waar de Himalaya Spectre echt in uitblinkt. Omdat het bedrijf begint met een volledig nieuw frame dat zo gefabriceerd is dat het perfect recht is, kunnen we de toleranties van de panelen een stuk constanter maken dan bij de originele versie.’
‘Himalaya neemt de extra stap om hun eigen handvaten en deurgrepen te ontwerpen en produceren. Het rijcomfort wordt vergroot met behulp van betere isolatie, waardoor de cabine geluidsdichter is dan normaal.’
Naast het transformeren van jouw Defender in een V8 monstertruck, heeft Himalaya nu ook het probleem van de kieren tussen de carrosseriedelen opgelost. Hopelijk kampt de nieuwe Defender niet met dit probleem.
Reacties