Mmm, welke beschrijving past het best bij de Polaris Slingshot? Een motorfiets met een extra wiel? Of een KTM X-Bow met een wiel minder? Of Amerika’s interpretatie van de Morgan Three-Wheeler? Het is hoe dan ook een vrij dwaze manier van personen transporteren, zeker als je nagaat dat het vermogen naar het achterwiel gaat.

Sinds de lancering in 2014 kwam de aandrijving van een 2,4-liter viercilinder van GM. De Ecotec-motor lag bijvoorbeeld ook in de Pontiac Solstice. Het merk switcht nu naar een gloednieuwe 2,0-liter uit eigen fabriek. De viercilinder komt met 205 of 175 pk en het piekvermogen komt pas vrij bij 8.500 tpm.

Kun je het interieur nog een interieur noemen als het technisch gezien aan de buitenkant zit? Hoe dan ook, de plek waar je naar kijkt als je met je bips op de zetel zit, is ook vernieuwd. Ook het infotainmentsysteem is vernieuwd. De 175 pk-versie krijgt de naam SL en kost in Amerika omgerekend net geen 24.000 euro. Bij de zogenoemde R monteert Polaris een automaat en vraagt dan 29.500 euro. Nederlandse prijzen zijn nog onbekend.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear