De Polestar 1 is de eerste auto van een zelfstandig Polestar

Een goed begin is het halve werk

Polestar 1
Polestar 1

Een tijdje geleden werd al aangekondigd dat Polestar een eigen merk zou worden in plaats van slechts het ‘performance label’ van Volvo. Polestar neemt geen halve maatregelen en pakt het gelijk groots aan nu zij hun vleugels mogen uitspreiden van Volvo. De eerste productieauto van het merk wordt de Polestar 1.

Deze auto wordt een tweedeurs hybride coupé, die (gelukkig maar!) enorme overeenkomsten vertoont met de Volvo Concept Coupé van een jaar of vier geleden. Hij krijgt maar liefst 600 pk en 1.000 Nm. Hij wordt op het SPA-platform van Volvo gezet en de body is van koolstofvezel gemaakt. Daarnaast belooft Polestar dat ie een puur-elektrische actieradius van 150 kilometer krijgt. De 1 schotelt ons dus op z’n zachtst gezegd veelbelovende prestaties voor.

Thomas Ingenlath, CEO bij Polestar, zegt: “De Polestar 1 is de eerste auto die het Polestar-logo op de motorkap laat zien. Het is een prachtige GT met verbazingwekkende technologie – een fantastische start voor ons nieuwe performancemerk.” De Polestar 1 wordt trouwens geleverd via het ‘abonnementssysteem’ dat Volvo onlangs introduceerde, en waarbij je een auto niet zozeer koopt, als wel er een all-inclusive abonnement met een looptijd van twee jaar voor afsluit.

Het kersverse merk houdt het niet alleen bij één auto. Ze kondigen ook al gelijk een tweede model aan, met de naam Polestar 2. Dit moet een volledig elektrisch model worden dat de degens zal kruisen met de Tesla Model 3. Hij zal in de tweede helft van 2019 geproduceerd gaan worden.

Vervolgens komt – je raadt het al – de Polestar 3. Hierbij zal elektriciteit ook de enige aandrijving zijn, maar deze auto komt in de vorm van een SUV. Een volledig nieuwe productiefaciliteit in China moet deze grote ambities gaan realiseren. We kunnen Geely dankbaar zijn dat ze Volvo hebben overgenomen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken