
Je kijkt naar de Skoda Superb-facelift, en zoals bij de meeste opfrisbeurtjes krijgt de auto nieuwe lampen en bumpers. Skoda gaat nog een grote stap verder en bouw elektrotechniek in de flinke sedan om er een plug-in hybride van te maken. Ze noemen het geruisloze eindproduct hem de Skoda Superb iV.
De elektrificeerde Skoda Superb-facelift combineert een 1,4-liter benzinemotor van 156 pk met een 115 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt hierbij neer op 218 pk en 400 Nm. Volgens de WLTP kan de Skoda Superb iV 55 kilometer rijden.
De Skoda Superb iV kan volledig elektrisch rijden en in die modus maakt de Superb extra geluid aan de buitenkant om voetgangers en andere weggebruikers te waarschuwen. De 3,6-kW accu is in 3,5 uur opgeladen met de wallbox. De bagageruimte meet 485 liter en voor de combi 510 liter.Begin volgend jaar kun je de Skoda Superb iV verwachten. De prijzen en verdere specs volgen voor die tijd.
Eén reactie op “De Skoda Superb-facelift is hybride”
Laat een antwoord achter aan Prive Reactie annuleren
Meer van TopGear


Skoda stationwagon is bijna net zo snel als Porsche 911 Turbo

De nieuwe Skoda Superb Sportline ziet er goed uit, maar we missen toch echt iets

Ultieme sleeper: Skoda bouwt een Superb met bijna 500 pk om Audi’s mee te pesten

Skoda Superb Combi review: Liever de goedkopere Skoda dan de Passat?

Dit is de nieuwe Skoda Superb en die is altijd hybride

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Officieel: dit wordt de nieuwe volledig elektrische (!) auto van de politie

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

De nieuwste Skoda Superb is nu nog beter dan de VW Passat, op één cruciaal ding na

Is de Skoda Elroq de EV waarop heel zakelijk-rijdend Nederland wacht? (review)

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit zijn 6 voordelige manieren om zo’n snelle Skoda RS te rijden

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Ik neem aan dat jullie “3,6 kWh accu”bedoelen. Kw is een hoeveelheid kracht. Kwh is een hoeveelheid energie die opgeslagen zit. Zeer storend om het zo te lezen. Het is een beetje als of je zegt dat je benzine tank 150pk groot is. Dat vind men ook raar.