
Zie hier: de gloednieuwe, verlengde Volkswagen Polo. Het antwoord op alle vragen die we hier in Nederland niet stellen. Zoals je dan ook wel had verwacht, komt deze Volkswagen Polo Sedan niet onze kant op. Hij blijft in het verre oosten en diepe zuiden. Hem hierheen halen zal dan ook niet de investering waard zijn.
Je zou de Volkswagen Polo Sedan kiezen voor zijn grootte. Zo is de ruimte in de kofferbak gegroeid van 355 naar een enorme 521 liter. In totaal is de Sedan een halve meter langer. In de uitgerekte Polo zijn de nodige gadgets aanwezig. Denk aan contactloos je smartphone opladen, parkeersensoren en -camera en zelfs een hulpje bij het wegrijden op een hellingen.
De prijs van de Volkswagen Polo Sedan
Voorin de Volkswagen Polo Sedan ligt een 1,6-liter motor die een vermogen van 110 pk en 152 Nm koppel produceert. Met de vijf versnellingen tellende handbak ben je binnen 11,2 seconden aan de 100 km/u en zijn topsnelheid is 190 km/u.
Je kunt hem (in het buitenland dus) bestellen in vijf verschillende kleuren: Candy White, Rising Blue, Wild Cherry Red, Carbon Steel Gray en Reflex Silver. Ook kun je kiezen uit twee soorten wielen. De handgeschakelde Polo Sedan kost bijvoorbeeld in Zuid-Afrika omgerekend ruim 18.000 euro, de speciale Life-versie 19.740 euro en de Life-automaat 22.882 euro.
Grappig feitje; die automaat is dus de duurste van de drie varianten, maar doet er een seconde langer over om naar 100 te gaan en zijn topsnelheid ligt 10 km/u lager. Je raadt al: dit is geen DSG. Om de prijzen te vergelijken met hier: In Nederland kost een VW Polo minimaal in 25 mille
3 reacties op “Dit is de nieuwe Volkswagen Polo Sedan, maar er is een klein probleempje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Als je deze eenvoudige regel niet invult, moet je ineens enorm veel BPM betalen

De goedkoopste Volkswagen is nu drie keer zo duur als tien jaar geleden

Volkswagens worden weer goedkoper in Nederland (maar dat heeft een keerzijde)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Toch wel even geleden had ik een van de eerste Jetta`s in Ned. Beviel uitsteekbaar. 5000 km mee gereden,knalt er een *** opel achterop en hard,de kofferbak was nagenoeg weg. Tochwel een veilige kreukelzone. 2 Poolse bieders namen hem mee,rijdt mss nog wel rond?
Troep. Mijn Kangoo en buurmans Fiesta zuigen bijna hondervijftig pk uit een schamel litertje Hubraum. Daar ga je al.
Laat weg, indertijd was de eerste jetta ook een golf met kont en ook niet om aan te zien.