
Zie hier: de gloednieuwe, verlengde Volkswagen Polo. Het antwoord op alle vragen die we hier in Nederland niet stellen. Zoals je dan ook wel had verwacht, komt deze Volkswagen Polo Sedan niet onze kant op. Hij blijft in het verre oosten en diepe zuiden. Hem hierheen halen zal dan ook niet de investering waard zijn.
Je zou de Volkswagen Polo Sedan kiezen voor zijn grootte. Zo is de ruimte in de kofferbak gegroeid van 355 naar een enorme 521 liter. In totaal is de Sedan een halve meter langer. In de uitgerekte Polo zijn de nodige gadgets aanwezig. Denk aan contactloos je smartphone opladen, parkeersensoren en -camera en zelfs een hulpje bij het wegrijden op een hellingen.
De prijs van de Volkswagen Polo Sedan
Voorin de Volkswagen Polo Sedan ligt een 1,6-liter motor die een vermogen van 110 pk en 152 Nm koppel produceert. Met de vijf versnellingen tellende handbak ben je binnen 11,2 seconden aan de 100 km/u en zijn topsnelheid is 190 km/u.
Je kunt hem (in het buitenland dus) bestellen in vijf verschillende kleuren: Candy White, Rising Blue, Wild Cherry Red, Carbon Steel Gray en Reflex Silver. Ook kun je kiezen uit twee soorten wielen. De handgeschakelde Polo Sedan kost bijvoorbeeld in Zuid-Afrika omgerekend ruim 18.000 euro, de speciale Life-versie 19.740 euro en de Life-automaat 22.882 euro.
Grappig feitje; die automaat is dus de duurste van de drie varianten, maar doet er een seconde langer over om naar 100 te gaan en zijn topsnelheid ligt 10 km/u lager. Je raadt al: dit is geen DSG. Om de prijzen te vergelijken met hier: In Nederland kost een VW Polo minimaal in 25 mille
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Dit is de nieuwe Volkswagen Polo Sedan, maar er is een klein probleempje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Als je deze eenvoudige regel niet invult, moet je ineens enorm veel BPM betalen

De goedkoopste Volkswagen is nu drie keer zo duur als tien jaar geleden

Volkswagens worden weer goedkoper in Nederland (maar dat heeft een keerzijde)

Van welke automerken en automodellen rijden er het meeste rond in Nederland?

De goedkope Polo Robust moet weer een onverwoestbare Volkswagen zijn

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Toch wel even geleden had ik een van de eerste Jetta`s in Ned. Beviel uitsteekbaar. 5000 km mee gereden,knalt er een *** opel achterop en hard,de kofferbak was nagenoeg weg. Tochwel een veilige kreukelzone. 2 Poolse bieders namen hem mee,rijdt mss nog wel rond?
Troep. Mijn Kangoo en buurmans Fiesta zuigen bijna hondervijftig pk uit een schamel litertje Hubraum. Daar ga je al.
Laat weg, indertijd was de eerste jetta ook een golf met kont en ook niet om aan te zien.