Defco bouwt je Ford om tot ultieme stenenvermorzelaar

Restjes Smart en Canta tussen het profiel uitpulken met een takje...

Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350
Defco BA350

Rij met een Ford F-350 over de Amsterdamse grachten en je kunt al de Canta- en Smart-resten uit het profiel van je banden schrapen. Getsie. Breed en groot zat voor hier, zo’n compensatie-apparaat. Maar niet voor Amerika. Dat vindt tenminste Defco.

Defco bouwt je Ford F-250 en F-350 om tot BA250 of BA350. Het bedrijf begint met glasvezel plaatdelen die de pick-up niet doen misstaan aan de start van de Baja 1000. We wisten niet dat stenen konden huiveren, tot we de Defco BA350 zagen.

Maar met alleen wat extra breedte ben je nog geen stenenvermorzelaar. Nieuwe King-dempers zorgen voor 30 cm veerweg vóór en 43 centimeter veerweg achter. En omdat fabriekswielen er dan wel erg ielig uitzien, monteert Defco een set 20-inch wielen met 43-inch banden.

Koop je de BA350 niet enkel voor de show, kun je een lier, Wilwood-remmen, flinke verstralers en een luchthoorn aanvinken op de optielijst. Drie keer peer jaar bouwt Defco een zogenoemde ‘Stage 3’. Dit is de ultieme uitvoering van de BA350 met een rolkooi, aangepast interieur en een dikke stereoinstallatie.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken