
De Duitse offroad-specialist Delta4x4 heeft geen levensecht exemplaar nodig van de nieuwe Volkswagen Amarok om hem alvast wat stoerder te maken. Vandaag tonen ze de eerste renderings van ‘Beast 2.0’. Alle moeite die ze niet in het bedenken van een originele naam hebben gestoken, zit gelukkig wel in de auto.
Onder de Beast 2.0 komen 35-inch banden die om 18-inch beadlock-velgen zitten. Samen met nieuwe dempers staat de auto nu 150 millimeter hoger dan eerst. Om ruimte aan de nieuwe wielen te bieden, hebben de wielkasten een flinke gymsessie gehad. Daarnaast krijgt hij een bullbar met een lier, verschillende extra led-lichten en een rolkooi achterop.
Op het dak plaatst Delta4x4 twee jerrycans, een reservewiel en een schep. Voor de aandrijflijn gebruikt Delta4x4 de 3,0-liter V6 dieselmotor met 241 pk. Deze uitvoering krijgt de tientraps automaat van Ford. Sowieso is de Amarok vanonder min of meer een Ford Ranger. De prijs van de standaard Amarok is nog niet bekend en de prijs voor al deze accessoires ook niet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit Volkswagen-logo is een speaker die overstekend wild moet wegjagen

Is de nieuwe VW Amarok ruig genoeg voor de neushoornbescherming in Zuid-Afrika?

Waarom de nieuwe Amarok een heel vreemde Volkswagen is

Eerste foto’s van de nieuwe Volkswagen Amarok, die eigenlijk een Ford Ranger is

Touareg V10 vs Amarok V6: touwtrekken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
