
Als je jezelf als tuner ‘Retro Designs’ noemt, creëer je een flink verwachtingspatroon. Daar doen ze overigens volledig aan met deze gerestaureerde Chevrolet C10 pick-up. Volgens de tuner is hij ontworpen ‘voor moderne rijomstandigheden’. Wordt knap lastig met die verlagingsset en amper profiel op de banden wanneer je een drempeltje tegenkomt, maar dat is voor latere zorg.
De compleet zwarte Chevrolet C10 stamt uit 1984. Hij is gemaakt om ‘plezierig alles wat op zijn pad komt te tackelen’. We kunnen je verzekeren dat je lekkerder van je plek zal komen in de gerestaureerde Chevrolet pick-up. Retro Designs ruilt de 4,1-liter zescilinder in voor een dikke V8-motor. En da’s een behoorlijk pittig blokje.
Specificaties van de gerestaureerde Chevrolet pick-up
De motor waar we het over hebben is de grote LS1 V8 die goed is voor 330 pk. Daaraan vast zit de versnellingsbak die ook in de Corvette C6 uit 2005 ligt (de 4L65E, voor de kenners). Ook krijgt de gerestaureerde Chevrolet pick-up een nieuwe kabelboom en betere remmen. Hij komt in de kleur ‘fierce black powder coat’ en van binnen is er lederen bekleding en een dikke audioset.
Het hele restauratieproces van de C10 duurde acht maanden. Voor zo’n gerestaureerde Chevrolet pick-up ben je tenminste 180.000 dollar kwijt. ‘De C10 is een van de bekendste pick-ups ooit gemaakt. Om dit model te mogen restaureren en verbeteren met de beste technologie was een geweldige ervaring’, zegt de grote baas van het tuninghuis, Daniel Valjevac.
Eén reactie op “Deze gerestaureerde Chevrolet pick-up krijgt een V8 met 330 pk”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Wat een grap, een LS1 levert minimaal 375 pk in standaardvorm, als retrofit met betere in en uitlaat in de regel wat meer. De versnellingsbak uit de genoemde Corvette is een trans axle bak, hier zit de bak gewoon direct achter de motor. Er lijkt eerder sprake van een gewone truck motor met bijbehorende bak en een ls-1 achtige inlaatspruitstuk, dan klopt die 330 pk ook weer en dat is voor deze auto ook voldoende.. Zo’n C10 is erg eenvoudig te restaureren, de onderdelen en de motor en upgrades zijn tamelijk goedkoop. Deze truck met deze specs laat je custom made gewoon voor de helft klaar maken, en dan is er nergens op bespaard.