
Als je jezelf als tuner ‘Retro Designs’ noemt, creëer je een flink verwachtingspatroon. Daar doen ze overigens volledig aan met deze gerestaureerde Chevrolet C10 pick-up. Volgens de tuner is hij ontworpen ‘voor moderne rijomstandigheden’. Wordt knap lastig met die verlagingsset en amper profiel op de banden wanneer je een drempeltje tegenkomt, maar dat is voor latere zorg.
De compleet zwarte Chevrolet C10 stamt uit 1984. Hij is gemaakt om ‘plezierig alles wat op zijn pad komt te tackelen’. We kunnen je verzekeren dat je lekkerder van je plek zal komen in de gerestaureerde Chevrolet pick-up. Retro Designs ruilt de 4,1-liter zescilinder in voor een dikke V8-motor. En da’s een behoorlijk pittig blokje.
Specificaties van de gerestaureerde Chevrolet pick-up
De motor waar we het over hebben is de grote LS1 V8 die goed is voor 330 pk. Daaraan vast zit de versnellingsbak die ook in de Corvette C6 uit 2005 ligt (de 4L65E, voor de kenners). Ook krijgt de gerestaureerde Chevrolet pick-up een nieuwe kabelboom en betere remmen. Hij komt in de kleur ‘fierce black powder coat’ en van binnen is er lederen bekleding en een dikke audioset.
Het hele restauratieproces van de C10 duurde acht maanden. Voor zo’n gerestaureerde Chevrolet pick-up ben je tenminste 180.000 dollar kwijt. ‘De C10 is een van de bekendste pick-ups ooit gemaakt. Om dit model te mogen restaureren en verbeteren met de beste technologie was een geweldige ervaring’, zegt de grote baas van het tuninghuis, Daniel Valjevac.
Eén reactie op “Deze gerestaureerde Chevrolet pick-up krijgt een V8 met 330 pk”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?

Wat een grap, een LS1 levert minimaal 375 pk in standaardvorm, als retrofit met betere in en uitlaat in de regel wat meer. De versnellingsbak uit de genoemde Corvette is een trans axle bak, hier zit de bak gewoon direct achter de motor. Er lijkt eerder sprake van een gewone truck motor met bijbehorende bak en een ls-1 achtige inlaatspruitstuk, dan klopt die 330 pk ook weer en dat is voor deze auto ook voldoende.. Zo’n C10 is erg eenvoudig te restaureren, de onderdelen en de motor en upgrades zijn tamelijk goedkoop. Deze truck met deze specs laat je custom made gewoon voor de helft klaar maken, en dan is er nergens op bespaard.