
Als je jezelf als tuner ‘Retro Designs’ noemt, creëer je een flink verwachtingspatroon. Daar doen ze overigens volledig aan met deze gerestaureerde Chevrolet C10 pick-up. Volgens de tuner is hij ontworpen ‘voor moderne rijomstandigheden’. Wordt knap lastig met die verlagingsset en amper profiel op de banden wanneer je een drempeltje tegenkomt, maar dat is voor latere zorg.
De compleet zwarte Chevrolet C10 stamt uit 1984. Hij is gemaakt om ‘plezierig alles wat op zijn pad komt te tackelen’. We kunnen je verzekeren dat je lekkerder van je plek zal komen in de gerestaureerde Chevrolet pick-up. Retro Designs ruilt de 4,1-liter zescilinder in voor een dikke V8-motor. En da’s een behoorlijk pittig blokje.
Specificaties van de gerestaureerde Chevrolet pick-up
De motor waar we het over hebben is de grote LS1 V8 die goed is voor 330 pk. Daaraan vast zit de versnellingsbak die ook in de Corvette C6 uit 2005 ligt (de 4L65E, voor de kenners). Ook krijgt de gerestaureerde Chevrolet pick-up een nieuwe kabelboom en betere remmen. Hij komt in de kleur ‘fierce black powder coat’ en van binnen is er lederen bekleding en een dikke audioset.
Het hele restauratieproces van de C10 duurde acht maanden. Voor zo’n gerestaureerde Chevrolet pick-up ben je tenminste 180.000 dollar kwijt. ‘De C10 is een van de bekendste pick-ups ooit gemaakt. Om dit model te mogen restaureren en verbeteren met de beste technologie was een geweldige ervaring’, zegt de grote baas van het tuninghuis, Daniel Valjevac.
Eén reactie op “Deze gerestaureerde Chevrolet pick-up krijgt een V8 met 330 pk”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Wat een grap, een LS1 levert minimaal 375 pk in standaardvorm, als retrofit met betere in en uitlaat in de regel wat meer. De versnellingsbak uit de genoemde Corvette is een trans axle bak, hier zit de bak gewoon direct achter de motor. Er lijkt eerder sprake van een gewone truck motor met bijbehorende bak en een ls-1 achtige inlaatspruitstuk, dan klopt die 330 pk ook weer en dat is voor deze auto ook voldoende.. Zo’n C10 is erg eenvoudig te restaureren, de onderdelen en de motor en upgrades zijn tamelijk goedkoop. Deze truck met deze specs laat je custom made gewoon voor de helft klaar maken, en dan is er nergens op bespaard.