
Al sinds zijn introductie wordt de Phaeton niet geheel onterecht beschouwd als een budget-Bentley. Hij deelt een hoop onderdelen met de Continental, doet er qua uitrusting niet echt voor onder en hij was zelfs leverbaar met de W12-motor. Dit tweedehandsje mist de twaalfcilinder, maar heeft wel originele Bentley-velgen. Én het is de versie met een langere wielbasis.
De verlaging staat ‘m wel goed, of niet? Dan moet je op zoek naar een leuk verlagingssetje, want de voorste schokdempers van deze Phaeton zijn kapot. Fijn, want zo kun je gelijk goed wennen aan alle kosten die je ongetwijfeld gaat krijgen. Het gelukje dat je hebt, is dat dit dan nog de V8-motor is, die qua onderhoud wat beter behapbaar zal zijn.
De V8 in deze Phaeton meet 4,2 liter en is goed voor 335 pk. De auto zou 288.000 kilometer gelopen hebben, wat wel af te zien is aan het beige interieur. We hebben het idee dat dat leer nog wel mooi kan opknappen. Ook lijken alle knopjes in goede staat, wat niet altijd het geval is bij Volkswagen-producten uit die periode.
De verkoper vraagt 5.999 euro voor de wannaBentley. Daarmee is het een van de goedkopere Phaetons van dit moment. Als je hem wat liefde, een paar onderdelen en een ruim onderhoudsbudget geeft, dan heb je heel veel auto voor een schappelijk bedrag.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “Deze (goedkope) VW Phaeton V8 wil graag een echte Bentley zijn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen laat geheime opvolger Phaeton zien (die er nooit kwam)

Wat is een goed alternatief voor de VW Golf 8?

De Volkswagen Phaeton móést wel mislukken

Volkswagen Phaeton kost officieel geen drol meer

Autotest: Volkswagen Phaeton 3.0 TDI 4Motion

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

Wat een bats-bak. Aan alles komt een einde. Prima voor op het kamp om de Tabbert te trekken of een ramkraak..
De vering is niet kapot, maar de zuiger in de pomp voor de luchtvering.
Daar kun je voor nog geen 200 euro een revisie set voor kopen.
Is wel even wat werk, maar daar kun je echt weer lang mee doorrijden.
Als uitgever, mag Topgear.nl zichzelf wel degelijker informeren !!! Piech gaf opdracht om een auto te maken die op 10 punten beter was dan “iedere” auto op de markt … een directe aanval op RR, Bentley, Maybach, Mercedes, BMW, … Trouwens, het was Bentley die, in 2004, de Phaeton research, technolgie en mechaniek voor 100% overnam en er andere koetswerken op plaatste. Het is dus de Bentley die identisch is aan de Phaeton, en niet andersom. Zelfs de zetels zijn overgenomen en de bedieningen op het dashboard zijn helemaal herkenbaar (echter niet de sublieme luchtroosters). Behalve voor Bentley is het uitzonderlijke platform (specifiek ontworpen voor de Phaeton), zelfs gebruikt als basis voor Bugatti … voor Porsche Panamera en later ook voor Audi A8. De Phaeton was in 2003 dan ook echt de beste auto … zonder twijfel als je de reacties van de topmerken bekijkt. Ze hebben, stuk voor stuk, grote aanpassingen moeten doen aan hun modellen. Volkswagen maakte 28000€ verlies op iedere van de +/- 80000 verkochte Phaetons. “Een Phaeton maakt je drie keren dolgelukkig … eerste keer als je hem koopt … als je er mee rijdt … en nog eens als je hem verkoopt” ;-D
Meneer piëch was een geniale engineering, met de drive van een kudde olifanten en met een zeer hoog intelligentie niveau. Denk maar aan het Porsche 917 project. Hij wilde met de Phaeton simpel weg de beste auto in zijn segment produceren. In 2002 tot 2007 was vw mijn werkgever in Wolfsburg… Jawohl, meine Heimat sinds 21 jaar!!! De Phaeton werd uiteraard wel zwaar gesubsidieerd. 599 euro netto in de maand lease kosten, en nog wilde amper iemand de auto aanschaffen…. Wat meneer piëch betreft, denk maar eens aan de vijandelijke overname poging van meneer Wiedeking. Juist, dat heeft meneer piëch in no time succesvol omgedraaid. Bij zijn pensionering heeft meneer piëch zijn aandelen pakket van 1 miljard euro verkocht… Hij was overigens een telg uit de Porsche dynastie. Lees het rode boekje, zijn biografie, er maar eens goed op na. In het Duits alstublieft. Lukt dat niet, dan zal ik het graag aan u voorlezen, voor het slapen gaan. Beste Nederlanders leer nu eerst een keer jezelf te verplaatsen in de situatie van een ander. En hou nu eens voor goed je grote waffel, als een ander succesvol is!!!! Waarom is iemand succesvol??? Omdat diegene risico ’s neemt, iets wat jij Niet durft. Mensen houden jullie nu eens definitief op met eindeloos zeiken en janken. Jetzt wird’s langsam Mahl Zeit, dass in die Hände gespuckt wird… Liebe Holländer, wir schaffen das auch!!!!
Oh ja, ik ben uiteraard ook voor Oranje, net als u allen, en niet voor die Mannschaft. Fijne zondag.