Er was lange tijd twijfel of de Toyota GR86 (en zijn Subaru-broertje) elektrisch zou worden of niet. Hij kwam uiteindelijk met een 2,4-liter benzinemotor die 232 pk en 250 Nm heeft. Het laat je toch achter met de vraag wat er was gebeurd als ze voor een elektrische aandrijflijn hadden gekozen. Scalar Performance brengt nu een antwoord specifiek voor het circuit.
De elektrische GR86 krijgt de naam SCR1. Ze hebben de verbrandingsmotor gewisseld voor een elektromotor met 334 pk en 468 Nm. De batterij meet 65 kWh. De tuner zegt dat je 45 minuten aan een stuk plezier kunt hebben op het circuit voordat de batterij leeg is. 0 naar 100 km/u moet hij in ongeveer 4 seconden kunnen doen en zijn topsnelheid zit op 267 km/u.
Specificaties van de elektrische Toyota GR86
De elektrische GR86 staat op Enkei T6R-wielen te staan en krijgt mooi demperspul van Öhlins. Ze geven de GR86 diverse koolstofvezel onderdelen zoals een splitter, flinke achtervleugel, racestoelen en -stuur. Aan boord heb een schermpje waarop je de rondetijden kunt zien en andere belangrijke zaken zoals de lading van de batterij.
Scalar liet hem goedkeuren door de FIA en de NASA (nee, niet die NASA, maar de National Auto Sport Assoction van Canada). Zie je zo’n elektrisch raceavontuur wel voor je? Dan moet je er snel bij zijn. Scalar bouwt er voorlopig maar tien van. Volgens Motor1 gaan ze voor 210.000 dollar per stuk.
Reacties