
Dieselbusjes voor bedrijven worden misschien al binnen vijf jaar verboden. Volgens De Telegraaf werkt eurocommissaris Frans Timmermans aan een plan om vanaf 2027 elektrificatie van kleine bedrijfswagens te verplichten in alle Europese lidstaten. Voor kleinere bedrijven zal de verplichting iets later van kracht worden, namelijk in 2030.
Belangrijk om te weten is dat het hier niet lijkt te gaan om een verbod op de nieuwverkoop van dieselbusjes, maar echt een verplichting om de bedrijfswagens te vervangen. ‘Grote bedrijven en overheden krijgen waarschijnlijk als eerste te maken met een plicht om het wagenpark te vernieuwen met elektrische leaseauto’s en dienstvoertuigen’, meldt De Telegraaf.
Het zou hier dus gaan om bedrijfswagens van het formaatje Volkswagen Transporter en Caddy. Vrachtwagens zullen voorlopig nog wel even op diesel blijven rijden. Timmermans komt voor de jaarwisseling waarschijnlijk met een concreet voorstel voor een Europese wetgeving. Als het zo doorgaat, zien we straks waarschijnlijk een hoop Volkswagen ID. Buzz Cargo’s in het straatbeeld verschijnen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
6 reacties op “Dieselbusjes verboden vanaf 2027 voor bedrijven? De EU werkt aan een voorstel”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Slim idee om nu alvast aan te kondigen dat zoiets eraan komt. Grote bedrijven kijken vooruit, bestellen volgend jaar dus al honderdduizenden elektrische busjes (die toch al kosteneffectief zijn, dus waarom niet) waardoor het systeem sneller verandert de goede kant op (anti Rusland en minder CO2) en het tegen 2030 ook voor zelfstandigen een logisch dee is om een elektrische bus te kopen.
Een plan van een communist, was te denken. Ga dit in Rusland, Venezuela verkondigen en verhuis daar mee naartoe, daar voel je je thuis 🙂
Ben de regelneverij van onze groene jongens bij de EU wel stilletjes beu aan het worden.
Het woord “moeten” is tegenwoordig oververtegenwoordigt!
En dan een foto van een t1, deze is nooit verkocht met dieselmotor
die malloot uit brussel is helemaal doorgedraaid met zijn uitstoot plannen als zelfstandige moet je maar even een elektrobus kopen wie betaalt de ongeveer 40000 euro kostende bus hij heeft makkelijk praten met zijn 150000 euro per jaar
Tuurlijk, er worden 1.3 miljoen bedrijfswagens verkocht per jaar. Deze kunnen we makkelijk vervangen …..
Zonder dat er ernstige milieu schade ontstaat door het delven van grondstoffen. Het elektriciteitsnetwerk kan de vraag van zonnepanelen niet aan, maar wel al die bedrijfsauto’s die opgeladen moeten worden. Minder EU a.u.b.