Iedereen met internet sneller dan GPRS heeft ‘m inmiddels wel gezien; de video van de gecrashte Toyota Yaris op de Nürburgring. De Nederlander Brent tackelde het beruchte Schwedenkreuz en ook Fuchsröhre kon zijn Yaris niet pakken, maar na Kallenhard ging het mis. Hij ging van het gas waar hij dat niet moest doen en tikte de vangrails aan. De video zie je nog een keertje hieronder. De camera bleef rollen, wat Brent een Dumpert-hitje bezorgde. Op een gekneusde rib na maakt hij het trouwens goed.

De crash is nu bijna twee weken geleden en vandaag plofte de rekening van de Nürburgring op de mat, zo laat Brent weten aan TopGear. Hij moet de kosten van de reparaties aan de baan betalen en de afsleepkosten. Het afslepen gebeurt tegenwoordig niet meer door Bongard, maar door de maatschappij Lenz. Klein beetje humor bij een vervelende gebeurtenis (behalve dat de winnares van de FHM 500 bij je langskomt): je krijgt wel de sticker met ‘#weggelenzt’ bij de rekening. Een soort illuster clubje waar je eigenlijk niet bij wilt horen.

Lees ook dit: Enorme crash op de Nürburgring met 10 auto’s

De totale kosten van de reparaties waren 2.871 euro. Deze rekening wordt naar de Nürburgring gestuurd. Zij halen daar iets van af en tellen er personeelskosten bij op. Deze rekening gaat dan naar de gecrashte persoon. Het totale bedrag dat Brent moet betalen is 2.603,54 euro. Voor alle duidelijkheid: daar zitten de reparatiekosten aan zijn auto en de repatriëring naar Nederland dus niet bij. Andere Nürburgring-fanaten wilden een crowdfunding opzetten voor Brent, maar uiteindelijk werd besloten dat een Tikkie makkelijker is. Dus wil je Brent uit de brand helpen, doneer dan even via Tikkie.

Update: TopGear-lezers haalden gezamenlijk zo’n 1.500 euro op voor Brent!

De gecrashte Toyota Yaris op de Nürburgring

25 reacties op “Dit betaalde de gecrashte Toyota Yaris op de Nürburgring”

  1. Alsof ik iets ga doneren voor die Brent, 3.000 euro zeg dat kan ie toch wel zelf betalen. Overigens, sinds enkele jaren ben je niet meer verzekerd voor de Nordschleife, is aparte uitsluiting geworden in de verzekeringsovereenkomst.

  2. Ha ha. Hij heeft een wel overwogen risico genomen. Dus als je over de kop gaat met je Yaris moet je ook maar op de blaren zitten. Op deze manier wil ik ook wel kosteloos over de ring scheuren als anderen voor mij gaan betalen.

  3. Wat een klootviool….helmpje op. handschoentjes aan en dan in korte broek met een t-shirtje…..Hij rijdt veel te wild, met hakerige en hoekige stuurbewegingen….waarom doodnormale zomerbandjes warm krijgen met slalommen en dan ook al met die hoekige stuurbewegingen ?…..Wat mij betreft betaalt ie zijn rekening gewoon zelf, en gaat dan sparen voor een race-cursus, zodat ie een léért om op een circuit te rijden…

  4. Werkelijk niets spannends. Zonde van m’n tijd. Wordt zoals verwacht door iedereen ingehaald. Is continu afgeleid; handschoentjes te laat aan, telefoontje bedienen, onder het stuur vanalles doen. Gewoon te verwachten. Waarom betalen mensen hem hiervoor?

  5. Hij krijgt geen 1 stuiver van mij en ik hoop dat de verzekering ook niet betaalt. Als je dergelijk halve zolen werk doet, ga je het maar zelf betalen

  6. Het wachten was waarop het mis zou gaan. Na de klapper wist meneer het niet meer wat hij moest doen. Gewoon zelf alle rekeningen betalen en laat het een wijze les voor je zijn.

  7. Tja ik moet ook zeggen dat je rijd alsof je door de duivel achter nagezeten wordt. Je rijdt echt op de volledige 100% terwijl er echt niks te winnen valt. Geen plastic beker geen scouts geen prijzengeld. Ik rijd zelf ook op circuits maar 3 tandjes langzamer is ook echt leuk. Voor de rest wel effe zelf dokken he autoracen is duur. Crowdfunden is voor kleine kinderen met ongeneselijke ziektes. Niet voor volwassen mannen met getunde (sport) wagens.

    Oh dit is mijn crash.
    https://www.youtube.com/watch?v=r0l5NEPzKmg

  8. Iedereen weet dat ongelukken gebeuren op deze race , dus betaal ze zelf! Geen crowdfunding,geen tikkie, neem je verantwoordelijkheid!!!!!

    • Als niemand doneert aan crowdfunding of via tikkie, dan sta je er alleen voor.
      Iedereens beslist zelf of ‘ie hem wil steunen of niet.

  9. Ja moet je luisteren racen kost geld. Als je schade maakt moet dat betaald word en. Een verzelering heeft vaak de clausule dat racen ed niet wordt vergoed en is uitgesloten. Domme pech maar helaas betalen. Dat weet je toch zodra je in een auto stapt.

  10. Ik zou iedereen uitsluiten die willens en wetens deze risico’s nemen. Hierdoor blijft de premie voor de gewone rijders betaalbaar. Crowdfunding kan wel, zodat een ieder zelf kan bepalen of ze iemand met hun schade willen helpen. Maar niet van mijn geld.

    • Er was veel te veel input, geforceerd rijden en vooral sturen, resultaat oververhitting van vooral de banden en ja dan is dit het resultaat

  11. Niet elke verzekering ziet de Nordschleife als openbare weg, bijvoorbeeld Centraal Beheer heeft hem expliciet uitgesloten!

      • Tussen denken dat U kunt rijden en de werkelijkheid ligt een groot verschil !
        You-Tube staat er vol van , uren en uren kijkplezier.
        mochten de professionelen zo rijden, het circuit ligt vol wrakken !

  12. Na crash met onze BMW m3 in 2003 werden de kosten voor herstelling vangrails betaald door de verzekering (ongeveer €3000) doordat de Nordshleife aanzien word als openbare weg

  13. Ik kreeg na mijn crash in 2003 een rekening van €7600.- en die is via de ANWB alarmcentrale keuring door de verzekering betaald. Nordschleife is feitelijk openbare weg dus de kosten moeten door de verzekering gedekt worden. Tenzij er een clausule opgenomen is die dit uitsluit.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *