Dit is de Harley-Davidson Vintage 48

Motor Saloon uit Amersfoort is de winnaar van de Harley-dealercompetitie en zij laten onze handen jeuken met de Harley-Davidson 'Vintage 48'

Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Vintage 48 bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Vintage 48 bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber
Harley-Davidson Bobber

Een van de gavere initiatieven in de motorwereld is de jaarlijkse wedstrijd tussen Europese Harley-Davidson-dealers om met een beperkt budget een zo dik mogelijke custom-Sportster neer te zetten. Deze Battle of the Kings kent zijn ontknoping aan het eind van het jaar in Milaan, maar eerst wordt per land of regio bepaald welke motor door mag naar de uiteindelijke finale.

Uit de creaties van acht Benelux-dealers werd door het publiek online een top drie gekozen. Door de jury op de Motorbeurs in Utrecht werd vervolgens deze moddervette Harley-Davidson Bobber van Motor Saloon in Amersfoort uitgeroepen tot winnaar van de Benelux. Bouwer Marco van Velzen mag zich daarmee de Custom King van het jaar noemen.

‘Het ging wat ons betreft tussen de caféracer van West Flanders en de bobber uit Amersfoort’, aldus juryvoorzitter Bart Verhoeven. ‘De inzending van Motor Saloon was misschien iets minder vernieuwend qua concept, maar was wel tot in de puntjes perfect uitgevoerd. Uiteindelijk heeft dat de doorslag gegeven.’

Hoe ontstond de Harley-Davidson Vintage 48?

De opdracht luidde om met een budget van maximaal 6.000 euro een nieuwe Iron 883, Forty-Eight of Roadster om te bouwen tot een inspirerende custom-fiets. De Amersfoorters gingen voor een duistere, minimalistische bobber met de naam ‘Vintage 48’. Ze verwijderden het voorspatbord en kortten het achterspatbord in, monteerden Shinko-banden met een retro-profiel, een piepklein Le Pera-zadeltje en korte, hoge uitlaten. Elk sprankje chroom werd verwijderd en de boel werd volgehangen met smaakvolle accessoires: een open Screamin’ Eagle-luchtfilter, kleine under-bar-spiegeltjes, een kwaaie koplampbeschermer. Een combinatie van glimmend zwarte en matgrijze lak met een dikke pinstripe op de tank en het achterspatbord maakt het geheel af.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken