
Naar dit moment heeft iedereen binnen Lancia maandenlang, zo niet jarenlang, toegeleefd. Eindelijk komt er een nieuwe Ypsilon die weer door heel Europa verkocht gaat worden. Nog even geduld hebben en dan is de onthulling. Of toch niet? Nog voor de officiële presentatie gooit Lancia de nieuwe Ypsilon online op de eigen website. Je kunt zelfs al een reservering plaatsen.
Sowieso blijkt Lancia niet vies te zijn van het verklappen van het eigen verrassingsfeestje. Eerder maakte het merk een promotievideo in het centrum van Milaan. Omdat daar nu eenmaal altijd mensen lopen, besloot Lancia zelf maar wat beelden het web op te sturen. Nu komen daar nog wat gedetailleerdere beelden bij.
Waar zit het oude logo van Lancia op de Ypsilon?
Achterop en op de neus zitten het nieuwe logo, wat gewoon de uitgeschreven naam van het merk is. Achter het zijruitje vind je nog het blauwe schildje van Lancia. Ook in het midden van de velg lijkt het oude logo te zitten. Toch geinig hoe het merk zijn oude embleem niet wil weglaten bij de nieuwe generatie. Het is dan ook geen verkeerd logo.
En we komen nog meer te weten over de elektrische hatchback. Zo moet ie tussen de 394 en 403 kilometer ver komen met een volle batterij. Het vermogen is niet bekend, maar zou ons verbazen als ie niet dezelfde 156 pk sterke elektromotor heeft als de e-208. De 0-100-tijd zal in dat geval net iets langer zijn dan 8 seconden. Ook komt er nog een benzineversie met waarschijnlijk 100 pk.
De achterlichten van de Lancia Ypsilon
Ook belicht Lancia de achterlichten van de Ypsilon. De ronde vorm is geïnspireerd door de rallylegende van het merk, de Stratos. Daarnaast zien we Y-vormige knipperlichten die dan weer verwijzen naar de naam het autootje. Vanbinnen is er een bestuurdersdisplay en een liggend middenscherm met splitscreen-functie. Dit scherm is omringd door fysieke knoppen.
Helaas hebben we nog geen prijzen van Ypsilon of van deze ‘Edizione Limitata Cassina’. Wel weten we dat er van deze uitvoering er 1.906 worden gebouwd. In Italië beginnen de verkopen op 14 februari van dit jaar. Of wij dat dan ook al mogen, is niet bekend.
Eén reactie op “Dit is de nieuwe Lancia Ypsilon en (bijna) alles wat je erover wilt weten”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Lancia is nu echt terug: Hoe rijdt de nieuwe Ypsilon? (review)

Lancia onthult de extra snelle Lancia HF met 240 pk (en kondigt Delta HF aan)

Dit is wanneer de Lancia Ypsilon naar Nederland en België komt, en wat hij (ongeveer) gaat kosten

Waarom de nieuwe Lancia Ypsilon een tafeltje in het interieur heeft

Zo ziet de nieuwe Lancia Ypsilon eruit (die ook naar Nederland komt)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Deze Kimera K39 is een ode aan een rally-Lancia en doet mee aan Pikes Peak in 2025

Lancia is nu echt terug: Hoe rijdt de nieuwe Ypsilon? (review)

Lancia onthult de extra snelle Lancia HF met 240 pk (en kondigt Delta HF aan)

Lancia wil terug in de rallysport, maar wel onder één voorwaarde

Waarom Lancia een olifantje als logo gebruikt voor het nieuwe performancelabel

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Superieure vormgeving, details en stijl. Traditie die je alleen bij Lancia ziet.