
We hadden er eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan dat we het interieur van de Toyota C-HR nog nooit gezien hadden. Misschien omdat we meer bezig waren met de buitenkant – die best geslaagd is – of omdat we eigenlijk alweer een beetje vergeten waren dat hij eraan kwam. Maar goed, dit is hem dus!
We zien direct een typisch Japans ontwerpkwaaltje: de drang om zoveel mogelijk materialen te gebruiken. Het is nog drukker dan de ballenbak van de McDonald’s tijdens een kinderfeestje. Achtergrondoppervlakken zijn afgewerkt met een leerachtige finish, aanraakoppervlakken met nappaleer en functionele elementen – zoals de pook – met een hightech-finish. Die laatste term hebben wij niet zelf bedacht. In de deuren zien we een soort diamantpatroon en een blauwe lijn door het interieur voert de boventoon.
Het had misschien allemaal wat meer clean & simple gemogen, maar het totaalplaatje ziet er niet slecht uit. Het is modern en in ieder geval een heel stuk beter dan het oersaaie en lelijke Prius-interieur van een paar jaar geleden.
Als we Toyota mogen geloven, rijdt de C-HR ook nog eens heel sportief. Daar komen we aan het einde van dit jaar achter, want dan start de levering. In september mag je hem al bestellen.
Meer van TopGear


Toyota C-HR Plug-in Hybrid review: Kun je de PHEV dagelijks gebruiken als EV?

Toyota C-HR GR Sport review: Rijdt de knappere C-HR lekkerder dan zijn voorganger?

De nieuwe Toyota C-HR lijkt inderdaad veel op de conceptversie

De Toyota C-HR Prologue en bZ Compact SUV Concept laten de toekomst van het merk zien

Onwetendheid is een zegen, al helemaal met het kopen van nieuwe auto’s

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
