
We hadden er eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan dat we het interieur van de Toyota C-HR nog nooit gezien hadden. Misschien omdat we meer bezig waren met de buitenkant – die best geslaagd is – of omdat we eigenlijk alweer een beetje vergeten waren dat hij eraan kwam. Maar goed, dit is hem dus!
We zien direct een typisch Japans ontwerpkwaaltje: de drang om zoveel mogelijk materialen te gebruiken. Het is nog drukker dan de ballenbak van de McDonald’s tijdens een kinderfeestje. Achtergrondoppervlakken zijn afgewerkt met een leerachtige finish, aanraakoppervlakken met nappaleer en functionele elementen – zoals de pook – met een hightech-finish. Die laatste term hebben wij niet zelf bedacht. In de deuren zien we een soort diamantpatroon en een blauwe lijn door het interieur voert de boventoon.
Het had misschien allemaal wat meer clean & simple gemogen, maar het totaalplaatje ziet er niet slecht uit. Het is modern en in ieder geval een heel stuk beter dan het oersaaie en lelijke Prius-interieur van een paar jaar geleden.
Als we Toyota mogen geloven, rijdt de C-HR ook nog eens heel sportief. Daar komen we aan het einde van dit jaar achter, want dan start de levering. In september mag je hem al bestellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Toyota C-HR GR Sport review: Rijdt de knappere C-HR lekkerder dan zijn voorganger?

De nieuwe Toyota C-HR lijkt inderdaad veel op de conceptversie

De Toyota C-HR Prologue en bZ Compact SUV Concept laten de toekomst van het merk zien

Onwetendheid is een zegen, al helemaal met het kopen van nieuwe auto’s

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Bi-Tone

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Dit is het grootste automerk ter wereld (en ze verkopen nauwelijks EV’s)

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Door een ‘geheim’ trucje wordt de meest gestolen auto ineens nooit meer gestolen

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Honda wil niet meer fuseren met Nissan, maar dat is niet direct slecht nieuws voor Nissan

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

De B-stand zit al tientallen jaren op de automaat, maar is nu ineens interessant voor Nederland

Is zo’n Volvo V60 Polestar na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je nu (eindelijk) meer aftelverkeerslichten gaat zien in Nederland

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was
