
Atletische stationwagens zijn cool. Dat begint in Amerika nu pas een beetje te dagen, want Audi durft eindelijk de RS 6 daar ook aan te bieden. Voor de Dodge Magnum komt dat besef helaas te laat. De Chrysler 300C met een andere neus werd in Amerika van 2004 tot 2008 aangeboden, maar kreeg geen opvolger. Jammer, want het is de perfecte ontvanger van de Hellcat-V8 met 717 pk. De Dodge Durango, een SUV, heeft er bijvoorbeeld wel een.
Daarom zul je zelf aan de slag moeten om een Dodge Charger Hellcat Wagon te bouwen. Het Amerikaanse Jayefab biedt een kit aan met alles wat je nodig hebt om de neus van een Dodge Charger op een Dodge Magnum te transplanteren. De neus kost 5.800 dollar en voor 3.250 dollar krijg je daar de widebodykit bij, die nog net wat uitbundiger is dan die van de Charger Widebody. Het enige wat je dan nog moet doen, is bij Mopar een Hellcat-motor in een kratje laten bezorgen.
Een Dodge Magnum kost tussen de 3.000 en 10.000 dollar in Amerika. In Nederland zou je een Chrysler 300C Touring kunnen kopen voor 4.000 tot 8.000 euro. Reken wat invoerkosten voor de motor en de kit en vergeet niet wat extra onderhoudsonderdelen te bestellen, net als wat vloeistoffen. Voor 50.000 tot 70.000 euro moet het wel lukken om een Dodge Charger Hellcat Wagon te bouwen, toch? Dan rij je een stationwagen met 717 pk met 0 kilometer op de teller. Dat is nog altijd minder dan een Audi RS 6 van 184.000 euro.
Dodge Charger Hellcat Wagon: de kit in ontwikkeling
Foto: Een rendering van Dodgeforum
Meer van TopGear


Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

VIDEO: Zo geweldig klinkt de 5,9-liter V8 van een NASCAR-auto in een krappe tunnel

De Dodge Charger is de eerste echte elektrische musclecar (en hij is perfect voor Nederland)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

Dodge Charger Hellcat blaast transmissie op

Fast 9-soundtrack is een Dodge-reclame

De bumperbeschermers van Dodge worden paars

Nieuwe Dodge Charger Daytona: nog krachtiger

Dodge Charger Hellcat Widebody: gezinsuitbreiding

Dodge Charger Hellcat Octane Edition is een sexy beest

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
