
Atletische stationwagens zijn cool. Dat begint in Amerika nu pas een beetje te dagen, want Audi durft eindelijk de RS 6 daar ook aan te bieden. Voor de Dodge Magnum komt dat besef helaas te laat. De Chrysler 300C met een andere neus werd in Amerika van 2004 tot 2008 aangeboden, maar kreeg geen opvolger. Jammer, want het is de perfecte ontvanger van de Hellcat-V8 met 717 pk. De Dodge Durango, een SUV, heeft er bijvoorbeeld wel een.
Daarom zul je zelf aan de slag moeten om een Dodge Charger Hellcat Wagon te bouwen. Het Amerikaanse Jayefab biedt een kit aan met alles wat je nodig hebt om de neus van een Dodge Charger op een Dodge Magnum te transplanteren. De neus kost 5.800 dollar en voor 3.250 dollar krijg je daar de widebodykit bij, die nog net wat uitbundiger is dan die van de Charger Widebody. Het enige wat je dan nog moet doen, is bij Mopar een Hellcat-motor in een kratje laten bezorgen.
Een Dodge Magnum kost tussen de 3.000 en 10.000 dollar in Amerika. In Nederland zou je een Chrysler 300C Touring kunnen kopen voor 4.000 tot 8.000 euro. Reken wat invoerkosten voor de motor en de kit en vergeet niet wat extra onderhoudsonderdelen te bestellen, net als wat vloeistoffen. Voor 50.000 tot 70.000 euro moet het wel lukken om een Dodge Charger Hellcat Wagon te bouwen, toch? Dan rij je een stationwagen met 717 pk met 0 kilometer op de teller. Dat is nog altijd minder dan een Audi RS 6 van 184.000 euro.
Dodge Charger Hellcat Wagon: de kit in ontwikkeling
Foto: Een rendering van Dodgeforum
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

VIDEO: Zo geweldig klinkt de 5,9-liter V8 van een NASCAR-auto in een krappe tunnel

De Dodge Charger is de eerste echte elektrische musclecar (en hij is perfect voor Nederland)

Vrouw laat auto als politiewagen eruitzien omdat ze dat cool vindt (en dat mag natuurlijk niet)

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

Dodge Charger Hellcat blaast transmissie op

Fast 9-soundtrack is een Dodge-reclame

De bumperbeschermers van Dodge worden paars

Nieuwe Dodge Charger Daytona: nog krachtiger

Dodge Charger Hellcat Widebody: gezinsuitbreiding

Dodge Charger Hellcat Octane Edition is een sexy beest

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
