
Normaliter zou nu minimaal één journalist de kans hebben gehad om aan Fiat of Abarth de vraag te stellen of er een elektrische Abarth 500 op de planning staat. Maar omdat het coronavirus de organisatie van de Autosalon van Genève dwong de boel te annuleren, waren er maar weinig mogelijkheden om de mensen van Fiat opnieuw aan hun mouw te trekken. Opnieuw, want vorig jaar vroeg TopGear als naar de mogelijkheid van een snelle EV-hatch.
‘In een elektrische auto is het koppel te gek, en je hebt onverslaanbare acceleratie. Ik zeg niet dat er een elektrische Abarth 500 komt, maar laten we zeggen dat ik geloof in het idee. Het zou een stedelijke raket zijn die leuk is om in te rijden’, zei marketingbaas Francois Olivier vorig jaar tegen TopGear. Photoshopper X-Tomi deed alvast een voorzetje van hoe zo’n elektrische Abarth eruit zou kunnen zien.
Hoe snel een elektrische Abarth 500 zou moeten zijn? De elektrische Fiat 500 sprint in 9 seconden naar de 100 km/u vanuit stilstand. De 0-50-tijd is 3,1 seconden. Laten we zeggen dat we tevreden zijn met een 0-100-tijd van 6,5 seconden, om mee te beginnen? Dan is er nog genoeg ruimte voor een Ludicrous-Abarth waarmee je Ferrari’s kunt plagen. De vraag is alleen wat er dan overblijft van de actieradius van 320 kilometer.
Meer van TopGear


Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Kooptip: Fiat 500 Abarth met 500 pk

Tweedehands Fiat 500 Abarth begint betaalbaar te worden

Vier feest: de nieuwe Pista* is hier

Giannini 350GP4 is productieklaar

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

Driften met een elektrische voorwielaandrijver is gewoon mogelijk

Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit model is top maar abarth staat bekend als een porche maar voor de normale mens en een mooi geluid moesten ze tit weghalen dan sterf ik nog liever