
Normaliter zou nu minimaal één journalist de kans hebben gehad om aan Fiat of Abarth de vraag te stellen of er een elektrische Abarth 500 op de planning staat. Maar omdat het coronavirus de organisatie van de Autosalon van Genève dwong de boel te annuleren, waren er maar weinig mogelijkheden om de mensen van Fiat opnieuw aan hun mouw te trekken. Opnieuw, want vorig jaar vroeg TopGear als naar de mogelijkheid van een snelle EV-hatch.
‘In een elektrische auto is het koppel te gek, en je hebt onverslaanbare acceleratie. Ik zeg niet dat er een elektrische Abarth 500 komt, maar laten we zeggen dat ik geloof in het idee. Het zou een stedelijke raket zijn die leuk is om in te rijden’, zei marketingbaas Francois Olivier vorig jaar tegen TopGear. Photoshopper X-Tomi deed alvast een voorzetje van hoe zo’n elektrische Abarth eruit zou kunnen zien.
Hoe snel een elektrische Abarth 500 zou moeten zijn? De elektrische Fiat 500 sprint in 9 seconden naar de 100 km/u vanuit stilstand. De 0-50-tijd is 3,1 seconden. Laten we zeggen dat we tevreden zijn met een 0-100-tijd van 6,5 seconden, om mee te beginnen? Dan is er nog genoeg ruimte voor een Ludicrous-Abarth waarmee je Ferrari’s kunt plagen. De vraag is alleen wat er dan overblijft van de actieradius van 320 kilometer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear



Tweedehands Fiat 500 Abarth begint betaalbaar te worden


Vier feest: de nieuwe Pista* is hier


Giannini 350GP4 is productieklaar


Abarth 500 CarroTec: inception-tuning


Alle Abarth-modellen zijn weer vers



Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e



De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid


Deze nieuwe Abarth Pulse is alleen voor Brazilië (want hier wordt het merk elektrisch)


Heritage Hub: deze eigenzinnige auto’s vind je in de gigantische verzameling van Fiat, Alfa en Lancia


Abarth 1000 SP gaat in productie



Kooptip: Fiat 500 Abarth met 500 pk


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?


Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug


Deze originele Fiat 500 met Hayabusa gaat tot 11.000 tpm



Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e



De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid


Nissan heeft een echte versie gebouwd van dit Max-Out concept


Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders


Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag


Dylan heeft op 15 maart 2020 geschreven:
Dit model is top maar abarth staat bekend als een porche maar voor de normale mens en een mooi geluid moesten ze tit weghalen dan sterf ik nog liever