
Het is alsof je als man een plasje doet op een zwangerschapstest en er achterkomt dat je in blijde verwachting bent. Een melding in de elektrische Audi e-tron dat je de olie moet verversen. Hopelijk is het dan, net als hier het geval is bij het olielampje van de Audi e-tron, een valse melding. Of de wetenschap maakte flinke stappen en de plasstokjes laten nu zien of je een foodbaby hebt.
Want dat is wat er op dit moment aan de hand is. Eigenaren van Audi e-trons melden dat hun volledig elektrische e-tron vraagt om het verversen van de olie. Heel vreemd, want de elektromotor gebruikt helemaal geen olie. Tegenover het Duitse Auto, Motor und Sport bevestigt Audi dat het gaat om een foutje en dat er niets aan de hand is. Het gaat hier om een spookmelding, overblijfselen van programmatuur van andere Audi’s.
De e-tron deelt dan nauwelijks mechanische onderdelen met zijn brandstofbroeders, in de cockpit is het een ander verhaal. Het digitale dashboard en het infotainmentsysteem komt grotendeels overeen met andere Audi’s en blijkbaar is de melding voor onderhoud niet goed weggepoetst door de ingenieurs bij Audi. De melding komt na 30.000 kilometer of na twee jaar. Het merk werkt aan een oplossing en zal waarschijnlijk een update uitbrengen.
Olielampje van Audi e-tron gaat branden
Audi hat den Sprung ins elektrische Zeitalter noch nicht ganz verkraftet. Am Ölwechsel hängt man noch sehr. Im Bild: Auto e-tron Cockpit. pic.twitter.com/6ghNL2rFuW
— Georg Konjovic (@GeorgKonjovic) January 18, 2020
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom boze Audi-medewerkers in België 200 autosleutels hebben verstopt

Zo open je een Audi e-tron wanneer batterij leeg is

De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken

Bumperschade op Audi kost 32.000 euro

Audi e-tron Sportback 55 S Edition

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Waarom de ‘echte’ versnellingsbak een comeback aan het maken is bij elektrische auto’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

De Longbow Roadster is een bloedmooie sportwagen die opzettelijk zo is genoemd om Elon Musk te irriteren

Dit ooit grote merk stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Moeten merken niet focussen op betaalbare auto’s in plaats van ChatGPT en autonoom rijden?
