Tesla is het laatste merk waarvan je zou verwachten dat ze een eigen Dieselgate veroorzaken, maar zoals de autobouwer vaker bewees, is niets onmogelijk. Volgens diverse bronnen zou hun recordpoging op de Nürburgring gevoed worden door een dieselgenerator. In de pitbox hangt de Tesla wel aan het stopcontact, maar bij het kampement nabij de Ring zou een aggregaat non-stop brommen.

Andere bronnen spreken dit weer tegen. Wat de waarheid ook is, een dieselaggregaat is niet meer nodig. Er staat nu een Tesla Supercharger bij de Nürburgring. De autobouwer plaatste een foto van het nieuwe snellaadstation op Twitter. In de reacties bevestigen ze dat het geen tijdelijke Supercharger is, maar een permanente laadlocatie. Vermoedelijk moet de boel nog wel iets afgewerkt worden.

Voor de Tesla Supercharger bij de Nürburgring staat het prototype van de nieuwe, snellere Tesla Model S met Plaid-aandrijflijn. Je herkent hem aan zijn dikkere aftermarket-wielen, bredere wielkasten en als je hem open zou schroeven, zou je drie elektromotoren en een KW-schroefset tegenkomen. Een productieversie van de Nürburgring-recordauto gaat volgend jaar ergens in productie.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)