
McLaren kondigt vandaag in grote kapitalen via de e-mail de eerste volledig elektrische Mclaren P1 aan. Sukkels die wij zijn, trappen we er gewoon in. En erger nog; wij willen hem alsnog hebben, ook al weten wij de verschrikkelijke waarheid.
Het gaat dus om een speelgoedauto met een adviesleeftijd tot 6 jaar. Er past één mini-mensje in de elektrische McLaren P1 en die zit, zoals bij de F1, in het midden. De topsnelheid is 5 kilometer per uur en dat bereikt de elektrische beul in slechts 2 seconden. Wat een volgroeid mini-mens van 85 kilo doet met de topsnelheid of de acceleratie, staat niet in het persbericht.
Verdere opties
Een MP3-speler pompt de lekkerste K3-beats over de speelplaats en de hypercar is zelfs voorzien van werkende verlichting en ‘airco’. Wat de airco-tussen-haakjes betekent, legt McLaren niet uit, maar wij vermoeden dat het hier gaat om een ventilator.
De elektrische McLaren P1 wordt geleverd in de kleur Volcano Yellow en kost omgerekend 430 euro. Wij staan open voor een uitgebreide rijtest.
Meer van TopGear


Koop de McLaren P1 van Häkkinen en krijg er een gratis rijles van de F1-kampioen bij

Eigenaren van de McLaren P1 kunnen nu terug voor een lichtere batterij

Straatlegale McLaren P1 GTR met Gulf-jasje

De beste Bottle Cap Challenge tot nu toe

McLaren P1 GTR ’Beco’ eert Senna’s eerste F1-zege

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt
