Als je héél goed kijkt naar de afbeeldingen hierboven, zie je dat de aanstaande elektrische Range Rover er precies hetzelfde uit ziet als de niet-elektrische RaRo. Op de eerste foto lijkt het alsof je best wat lol kunt beleven met de e-Range Rover. Waarom de SUV zijwaarts door de sneeuw gaat? Waarschijnlijk omdat het hilarisch is, maar ook om het prototype te testen bij -40 graden Celsius.
Range Rover omschrijft de weersomstandigheden als ‘extreme temperaturen onder nul’ waarbij de elektrische aandrijflijn wordt getest. De Range Rover moet ‘zijn befaamde prestaties op ondergronden met weinig grip weet te overtreffen’. De auto meet elke milliseconde hoeveel grip elk wiel heeft, en past daar de aandrijving en de remmen op aan. Voorheen was dit 100 milliseconden.
Hoeveel vermogen krijgt de elektrische Range Rover?
De aftakking van Land Rover beloofde eerder dat de prestaties van de EV net zo goed zullen zijn als die van de huidige Range Rover met V8-motor. De 4,4-liter V8 met 615 pk zorgt voor een 0-100-tijd van 4,5 seconden en de topsnelheid is 260 km/u. De elektrische Range Rover is vermoedelijk nog wat zwaarder dan de V8, dus we zijn heel benieuwd naar de uiteindelijke specificaties.
‘Om zeker te zijn dat we geen middel onbeproefd laten, zijn we goed op weg met ons fysieke test- en ontwikkelingsprogramma, allemaal ontworpen om Range Rover Electric tot het uiterste te drijven en om ervoor te zorgen dat zijn capaciteiten ongeëvenaard blijven wanneer hij jou bereikt’, zegt technische baas Thomas Müller.
Range Rover zegt dat de leveringen pas beginnen na een jaar lang testen onder verschillende omstandigheden. Het duurt dus nog wel even voor je een elektrische Range Rover met je eigen ogen kunt zien driften.
Reacties