
Welkom bij de toekomst van de luxe SUV’s. Stap maar in en geniet van de stilte. En van evenveel kracht als voorheen. De aanstaande Range Rover is een elektrische en heeft net zoveel vermogen als het ‘vlaggenschip’ van RaRo, de Range Rover V8. Het vermogen van de elektrische Range Rover wordt daardoor 615 pk, net als de Range Rover SV P615 met 4,4 liter turbo-V8.
Volgens de makers gaat de elektrisch Range Rover door met ‘het neerzetten van een nieuwe standaard’. Zou de 0-100-tijd van de SV – 4,5 seconden – dan ook verslagen worden? Dat weten we helaas niet, want Range Rover is voorzichtig met het delen van informatie in dit stadium. Het merk, dat tegenwoordig een eigen merk is net als Defender, laat alvast wat ingezoomde beelden zien.
Wat weten we nog meer over de elektrische Range Rover?
Het doel van de EV is om ‘de stilste en meest verfijnde Range Rover ooit gebouwd’, vertellen de makers. Daarvoor wordt het ‘Modular Longitudinal Architecture’-platform gebruikt. Er is al een prototype van de elektrische Range Rover die nu getest wordt. En hoe: de testprogramma’s vinden plaats bij -40 graden Celsius in Zweden en 50 graden Celsius in Dubai.
‘Over de hele wereld zien we het hoogste niveau van klantaanvragen in onze 53-jarige historie’, zegt uitvoerend directeur van Range Rover, Geraldine Ingham. Je kunt je vanaf vandaag op de wachtlijst voor de Range Rover EV zetten. Ergens in het volgende jaar mag je dan als één van de eersten een bestelling plaatsen.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Hoe goed is de eerste Range Rover nog in vergelijking met de nieuwste?

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
