
Welkom bij de toekomst van de luxe SUV’s. Stap maar in en geniet van de stilte. En van evenveel kracht als voorheen. De aanstaande Range Rover is een elektrische en heeft net zoveel vermogen als het ‘vlaggenschip’ van RaRo, de Range Rover V8. Het vermogen van de elektrische Range Rover wordt daardoor 615 pk, net als de Range Rover SV P615 met 4,4 liter turbo-V8.
Volgens de makers gaat de elektrisch Range Rover door met ‘het neerzetten van een nieuwe standaard’. Zou de 0-100-tijd van de SV – 4,5 seconden – dan ook verslagen worden? Dat weten we helaas niet, want Range Rover is voorzichtig met het delen van informatie in dit stadium. Het merk, dat tegenwoordig een eigen merk is net als Defender, laat alvast wat ingezoomde beelden zien.
Wat weten we nog meer over de elektrische Range Rover?
Het doel van de EV is om ‘de stilste en meest verfijnde Range Rover ooit gebouwd’, vertellen de makers. Daarvoor wordt het ‘Modular Longitudinal Architecture’-platform gebruikt. Er is al een prototype van de elektrische Range Rover die nu getest wordt. En hoe: de testprogramma’s vinden plaats bij -40 graden Celsius in Zweden en 50 graden Celsius in Dubai.
‘Over de hele wereld zien we het hoogste niveau van klantaanvragen in onze 53-jarige historie’, zegt uitvoerend directeur van Range Rover, Geraldine Ingham. Je kunt je vanaf vandaag op de wachtlijst voor de Range Rover EV zetten. Ergens in het volgende jaar mag je dan als één van de eersten een bestelling plaatsen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Hoe goed is de eerste Range Rover nog in vergelijking met de nieuwste?

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
