
Welkom bij de toekomst van de luxe SUV’s. Stap maar in en geniet van de stilte. En van evenveel kracht als voorheen. De aanstaande Range Rover is een elektrische en heeft net zoveel vermogen als het ‘vlaggenschip’ van RaRo, de Range Rover V8. Het vermogen van de elektrische Range Rover wordt daardoor 615 pk, net als de Range Rover SV P615 met 4,4 liter turbo-V8.
Volgens de makers gaat de elektrisch Range Rover door met ‘het neerzetten van een nieuwe standaard’. Zou de 0-100-tijd van de SV – 4,5 seconden – dan ook verslagen worden? Dat weten we helaas niet, want Range Rover is voorzichtig met het delen van informatie in dit stadium. Het merk, dat tegenwoordig een eigen merk is net als Defender, laat alvast wat ingezoomde beelden zien.
Wat weten we nog meer over de elektrische Range Rover?
Het doel van de EV is om ‘de stilste en meest verfijnde Range Rover ooit gebouwd’, vertellen de makers. Daarvoor wordt het ‘Modular Longitudinal Architecture’-platform gebruikt. Er is al een prototype van de elektrische Range Rover die nu getest wordt. En hoe: de testprogramma’s vinden plaats bij -40 graden Celsius in Zweden en 50 graden Celsius in Dubai.
‘Over de hele wereld zien we het hoogste niveau van klantaanvragen in onze 53-jarige historie’, zegt uitvoerend directeur van Range Rover, Geraldine Ingham. Je kunt je vanaf vandaag op de wachtlijst voor de Range Rover EV zetten. Ergens in het volgende jaar mag je dan als één van de eersten een bestelling plaatsen.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Hoe goed is de eerste Range Rover nog in vergelijking met de nieuwste?

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

Deze gemeente werkt nu alsnog aan een verbod op fatbikes, maar is dat wel een goed idee?

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Voor minder dan een Golf GTI heb je nu ook een nieuwe (en volwaardige) camper

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws
