
Welkom bij de toekomst van de luxe SUV’s. Stap maar in en geniet van de stilte. En van evenveel kracht als voorheen. De aanstaande Range Rover is een elektrische en heeft net zoveel vermogen als het ‘vlaggenschip’ van RaRo, de Range Rover V8. Het vermogen van de elektrische Range Rover wordt daardoor 615 pk, net als de Range Rover SV P615 met 4,4 liter turbo-V8.
Volgens de makers gaat de elektrisch Range Rover door met ‘het neerzetten van een nieuwe standaard’. Zou de 0-100-tijd van de SV – 4,5 seconden – dan ook verslagen worden? Dat weten we helaas niet, want Range Rover is voorzichtig met het delen van informatie in dit stadium. Het merk, dat tegenwoordig een eigen merk is net als Defender, laat alvast wat ingezoomde beelden zien.
Wat weten we nog meer over de elektrische Range Rover?
Het doel van de EV is om ‘de stilste en meest verfijnde Range Rover ooit gebouwd’, vertellen de makers. Daarvoor wordt het ‘Modular Longitudinal Architecture’-platform gebruikt. Er is al een prototype van de elektrische Range Rover die nu getest wordt. En hoe: de testprogramma’s vinden plaats bij -40 graden Celsius in Zweden en 50 graden Celsius in Dubai.
‘Over de hele wereld zien we het hoogste niveau van klantaanvragen in onze 53-jarige historie’, zegt uitvoerend directeur van Range Rover, Geraldine Ingham. Je kunt je vanaf vandaag op de wachtlijst voor de Range Rover EV zetten. Ergens in het volgende jaar mag je dan als één van de eersten een bestelling plaatsen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eerste beelden van de elektrische Range Rover: RaRo houdt van driften

Dit is de Range Rover van Ferry Bouman en hij kan van jou zijn

Rolls-Royce Ghost krijgt een setje dikke 24-inch putdeksels van Vossen

Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Hoe goed is de eerste Range Rover nog in vergelijking met de nieuwste?

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
