
Je kent Emory Motorsports nog wel van hun ongelofelijke interpretaties van de Porsche 356. Zo bouwden ze de C4S Allrad en de dwaze RSR. Emory onderscheidde zich altijd door juist geen 911 te pakken, maar met hun nieuwste project duiken ze – op verzoek van een bijzondere klant – in de mainstream.
Voor de basis van de Emory Outlaw 911K werd een 911 SWB uit 1968 gebruikt. De 2,5-liter zescilinder boxer komt uit een latere generatie 911 en de koeling komt van de Porsche 935-racer. Het vermogen is slechts iets meer dan 190 pk, maar door het lage gewicht en zaken als een KW-onderstel moet dit ding een feestje zijn om in te rijden. De nadruk ligt volgens Emory op wendbaarheid.
Kenners denken direct aan de Porsche 908 ‘Short-Tail’ bij het zien van de witte lak met de gele mond. De ‘Mobil Pegasus’ is een leuke toevoeging. De mistlampen in rally-stijl misstaan ook niet en binnenin is het een minimalistisch feest. Emory bouwde de auto voor een speciale klant. De prijs blijft helaas geheim.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Pijnlijke statistieken: mensen willen massaal van EasyPark af na de extreme prijsverhoging

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)
