
Je kent Emory Motorsports nog wel van hun ongelofelijke interpretaties van de Porsche 356. Zo bouwden ze de C4S Allrad en de dwaze RSR. Emory onderscheidde zich altijd door juist geen 911 te pakken, maar met hun nieuwste project duiken ze – op verzoek van een bijzondere klant – in de mainstream.
Voor de basis van de Emory Outlaw 911K werd een 911 SWB uit 1968 gebruikt. De 2,5-liter zescilinder boxer komt uit een latere generatie 911 en de koeling komt van de Porsche 935-racer. Het vermogen is slechts iets meer dan 190 pk, maar door het lage gewicht en zaken als een KW-onderstel moet dit ding een feestje zijn om in te rijden. De nadruk ligt volgens Emory op wendbaarheid.
Kenners denken direct aan de Porsche 908 ‘Short-Tail’ bij het zien van de witte lak met de gele mond. De ‘Mobil Pegasus’ is een leuke toevoeging. De mistlampen in rally-stijl misstaan ook niet en binnenin is het een minimalistisch feest. Emory bouwde de auto voor een speciale klant. De prijs blijft helaas geheim.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
