
In 2012 was hij er ineens weer: de driewieler van Morgan. Hij kreeg een nieuwe naam: Super 3 in plaats van 3-Wheeler. Het concept van twee sturende wielen aan de voorkant en eentje áchter voor de aandrijving bleef hetzelfde. En waar een model is, is ruimte voor nieuwe uitvoeringen. In samenwerking met zwemkledingfabrikant Orlebar Brown bouwt Morgan deze speciale Super 3.
De kans is groot dat je nog nooit gehoord hebt van Orlebar Brown. Gelukkig vat het bedrijf zichzelf in een zin samen: ‘swimwear nice enough to wear everywhere‘ of in je moerstaal ‘zwemkleding die leuk genoeg is om overal te dragen’. Wel is de zwemkleding dan weer te duur om in de glijbaan te dragen, dunkt ons. Ach ja, je kwam voor de auto, toch?
Specificaties van de speciale Morgan Super 3
Onderhuids blijft de Morgan Super 3 hetzelfde. Er verandert dus niets aan de 1,4-liter driecilinder die 118 pk en 150 Nm produceert. 0-100 gaat nog steeds in 7 seconden en de topsnelheid is 209 km/u. Wat wel veranderd is, is het exterieur. De kleurkeuze is gedaan door Orlebar Brown, maar ze hebben nog wat prettigs toegevoegd aan de driewieler.
Je kunt op de speciale Super 3 een doek vastbinden als tijdelijke overkapping. Voorheen kon je dat zelf ook proberen, maar nu hebben de technici van Morgan extra stangen aan de zijkant van de motorkap toegevoegd om hem het doek aan vast te maken. Dit soort van schaduwdoek (of is het een partytent?) is dezelfde kleur als het interieur.
Meer van TopGear


Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Morgan Super 3 review: blijft de driewieler leuk met een driecilinder?

Morgan Super 3 is een driewieler met een Ford-motor

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Morgan Midsummer is een door Pininfarina ontworpen pareltje

Speed Week 2022: Dit zijn de drie finalisten

Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Morgan Super 3 review: blijft de driewieler leuk met een driecilinder?

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft
