
In 2012 was hij er ineens weer: de driewieler van Morgan. Hij kreeg een nieuwe naam: Super 3 in plaats van 3-Wheeler. Het concept van twee sturende wielen aan de voorkant en eentje áchter voor de aandrijving bleef hetzelfde. En waar een model is, is ruimte voor nieuwe uitvoeringen. In samenwerking met zwemkledingfabrikant Orlebar Brown bouwt Morgan deze speciale Super 3.
De kans is groot dat je nog nooit gehoord hebt van Orlebar Brown. Gelukkig vat het bedrijf zichzelf in een zin samen: ‘swimwear nice enough to wear everywhere‘ of in je moerstaal ‘zwemkleding die leuk genoeg is om overal te dragen’. Wel is de zwemkleding dan weer te duur om in de glijbaan te dragen, dunkt ons. Ach ja, je kwam voor de auto, toch?
Specificaties van de speciale Morgan Super 3
Onderhuids blijft de Morgan Super 3 hetzelfde. Er verandert dus niets aan de 1,4-liter driecilinder die 118 pk en 150 Nm produceert. 0-100 gaat nog steeds in 7 seconden en de topsnelheid is 209 km/u. Wat wel veranderd is, is het exterieur. De kleurkeuze is gedaan door Orlebar Brown, maar ze hebben nog wat prettigs toegevoegd aan de driewieler.
Je kunt op de speciale Super 3 een doek vastbinden als tijdelijke overkapping. Voorheen kon je dat zelf ook proberen, maar nu hebben de technici van Morgan extra stangen aan de zijkant van de motorkap toegevoegd om hem het doek aan vast te maken. Dit soort van schaduwdoek (of is het een partytent?) is dezelfde kleur als het interieur.
Meer van TopGear


Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Morgan Super 3 review: blijft de driewieler leuk met een driecilinder?

Morgan Super 3 is een driewieler met een Ford-motor

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Morgan Midsummer is een door Pininfarina ontworpen pareltje

Speed Week 2022: Dit zijn de drie finalisten

Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Morgan Super 3 review: blijft de driewieler leuk met een driecilinder?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?
