
De Audi A8L Horch waarvan afgelopen weekend het doek werd getrokken, die komt niet naar Nederland. Als goedmakertje introduceert het merk nu de facelift van de Audi A8 en S8. Beide modellen krijgen nieuwe achterlichten en koplampen, plus wat extra chromen accenten. Uiteraard groeit de grille (het is immers 2021) en de bumpers zijn ook iets veranderd.
De nieuwe koplampen hebben iets dat Audi Digital Micromirror Device (DMD) noemt. Elke koplamp is voorzien van zo’n 1,3 miljoen piepkleine spiegeltjes die het licht heel nauwkeurig kunnen mikken. Volgens Audi rollen de koplampen een verlicht tapijt uit over de weg. Mooi. Voor de achterlichten kunnen kopers kiezen uit twee patroontjes. Voor de Audi S8 zijn dat drie.
Motoren
Het kiezen van de motorisering van de Audi A8 is niet lastig. Wil je geen S8, dan is er alleen een plug-in hybride. Deze 60 TFSI e quattro produceert 449 pk en 700 Nm. Deze versie bestond al, maar de batterij is een stukje gegroeid voor een groter elektrisch bereik. Deze PHEV gaat in 4,9 seconden naar de 100 km/u vanuit stilstand.
Facelift Audi S8
Voor de facelift van de Audi S8 voelde het merk er niets voor om er een eco-beuker van te maken. De sportiefste A8 krijgt gewoon een V8 met 571 pk en 800 Nm. De 0-100-tijd is 3,8 seconden. De vernieuwde modellen komen in maart van volgend jaar naar de showrooms. De prijzen volgen in de komende maanden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

VIDEO: Kijk hoe de ‘mysterieuze’ nieuwe gepantserde Audi’s van justitie in actie komen

Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)

Deze Audi S8 met 1.200+ pk kan van jou zijn (en het zou de krachtigste ter wereld zijn)

De nieuwe auto van koningin Máxima en prinses Beatrix is een hybride Audi A8

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
