
De Peugeot 2008 en e-2008 zijn precies op tijd klaar voor het strand. Zo’n beetje alle aanpassingen aan het uiterlijk van de e-2008 en 2008 zijn gedaan om ‘de SUV breder te laten lijken’, aldus Peugeot. Intussen is de elektromotor van de e-2008 sterker gemaakt en komt ie ook nog eens verder dankzij een grotere batterij.
Aan de voorkant speelde Peugeot met de grille, waardoor het logo nu nog prominenter is. De nieuwe koplampen en achterlichten lijken op die van de 508. De zwarte band áchter waar het woordmerk op ligt, moet ook zorgen voor grappen over het sportschoolabonnement van de 2008. De dagrijverlichting onderin de bumper bestaat nu uit drie strepen per kant, in plaats van één.
Nieuwe actieradius van de Peugeot e-2008
De volledig elektrische SUV krijgt een nieuwe elektromotor. De motor produceert nu 156 pk, wat 20 pk meer is dan in de vorige e-2008. De batterij groeit mee van 50 kWh naar 54 kWh. Je moet nu 406 kilometer ver komen volgens de WLTP in plaats van 345 kilometer. De maximale laadsnelheid is 100 kW, waardoor de accu van 20 naar 80 procent volgeladen kan worden in 30 minuten.
Specificaties van de Peugeot 2008
De Peugeot 2008 kun je na de facelift zelfs in Nederland nog bestellen met een dieselmotor. Een zeldzaamheid in dit segment. De dieselversie heeft een 1,5-liter motor die vastzit aan een achttraps automaat. Het vermogen is hierbij 130 pk. De benzinevariant is er met een 1,2-liter driecilinder die 100 pk produceert als we kijken naar de handgeschakelde versie. Ga je voor de automaat, dan krijg je 130 pk.
De Peugeot 2008 komt ook als hybride
Volgend jaar komt er ook nog een hybride 2008. Deze versie krijgt de 1,2-liter benzinemotor met een dubbele koppeling en een automatische versnellingsbak met zes versnellingen. De startmotor helpt ook mee bij het optrekken en bij het remmen wint deze motor energie terug.
Peugeot claimt zelfs dat je met deze hybride 50 procent van de tijd emissievrij kunt rijden, ‘bijvoorbeeld bij ritten in de bebouwde kom’. Die claim lijkt wat overdreven, want het klinkt meer als een mild-hybride. In ieder geval moet de hybride 2008 zo’n 15 procent minder benzine verbruiken.
Het interieur van de 2008
Binnenin de Peugeot 2008 verandert er niet zoveel na de facelift. Peugeot houdt vast aan het controversiële i-Cockpit met het kleine stuurtje. Kijk daar zonder enige moeite overheen en je ziet het 10-inch bestuurdersdisplay. In de speciale GT-uitvoering worden de tellers in dit display in 3D afgebeeld. Ook het centrale scherm meet 10 inch.
Meer van TopGear


Peugeot e-2008 vs MG ZS EV vs Kia e-Soul

Peugeot 2008 PureTech 130 Allure

Peugeot e-2008 GT

Peugeot 2008 en e-2008: 1e rij-indruk

Peugeot 2008 is je kleine SUV van deze week

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking
