
De Peugeot 2008 en e-2008 zijn precies op tijd klaar voor het strand. Zo’n beetje alle aanpassingen aan het uiterlijk van de e-2008 en 2008 zijn gedaan om ‘de SUV breder te laten lijken’, aldus Peugeot. Intussen is de elektromotor van de e-2008 sterker gemaakt en komt ie ook nog eens verder dankzij een grotere batterij.
Aan de voorkant speelde Peugeot met de grille, waardoor het logo nu nog prominenter is. De nieuwe koplampen en achterlichten lijken op die van de 508. De zwarte band áchter waar het woordmerk op ligt, moet ook zorgen voor grappen over het sportschoolabonnement van de 2008. De dagrijverlichting onderin de bumper bestaat nu uit drie strepen per kant, in plaats van één.
Nieuwe actieradius van de Peugeot e-2008
De volledig elektrische SUV krijgt een nieuwe elektromotor. De motor produceert nu 156 pk, wat 20 pk meer is dan in de vorige e-2008. De batterij groeit mee van 50 kWh naar 54 kWh. Je moet nu 406 kilometer ver komen volgens de WLTP in plaats van 345 kilometer. De maximale laadsnelheid is 100 kW, waardoor de accu van 20 naar 80 procent volgeladen kan worden in 30 minuten.
Specificaties van de Peugeot 2008
De Peugeot 2008 kun je na de facelift zelfs in Nederland nog bestellen met een dieselmotor. Een zeldzaamheid in dit segment. De dieselversie heeft een 1,5-liter motor die vastzit aan een achttraps automaat. Het vermogen is hierbij 130 pk. De benzinevariant is er met een 1,2-liter driecilinder die 100 pk produceert als we kijken naar de handgeschakelde versie. Ga je voor de automaat, dan krijg je 130 pk.
De Peugeot 2008 komt ook als hybride
Volgend jaar komt er ook nog een hybride 2008. Deze versie krijgt de 1,2-liter benzinemotor met een dubbele koppeling en een automatische versnellingsbak met zes versnellingen. De startmotor helpt ook mee bij het optrekken en bij het remmen wint deze motor energie terug.
Peugeot claimt zelfs dat je met deze hybride 50 procent van de tijd emissievrij kunt rijden, ‘bijvoorbeeld bij ritten in de bebouwde kom’. Die claim lijkt wat overdreven, want het klinkt meer als een mild-hybride. In ieder geval moet de hybride 2008 zo’n 15 procent minder benzine verbruiken.
Het interieur van de 2008
Binnenin de Peugeot 2008 verandert er niet zoveel na de facelift. Peugeot houdt vast aan het controversiële i-Cockpit met het kleine stuurtje. Kijk daar zonder enige moeite overheen en je ziet het 10-inch bestuurdersdisplay. In de speciale GT-uitvoering worden de tellers in dit display in 3D afgebeeld. Ook het centrale scherm meet 10 inch.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot e-2008 vs MG ZS EV vs Kia e-Soul

Peugeot 2008 PureTech 130 Allure

Peugeot e-2008 GT

Peugeot 2008 en e-2008: 1e rij-indruk

Peugeot 2008 is je kleine SUV van deze week

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Je volgende Peugeot kan een levensgrote op afstand bestuurbare auto worden

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
