De Peugeot 2008 en e-2008 zijn precies op tijd klaar voor het strand. Zo’n beetje alle aanpassingen aan het uiterlijk van de e-2008 en 2008 zijn gedaan om ‘de SUV breder te laten lijken’, aldus Peugeot. Intussen is de elektromotor van de e-2008 sterker gemaakt en komt ie ook nog eens verder dankzij een grotere batterij.

Aan de voorkant speelde Peugeot met de grille, waardoor het logo nu nog prominenter is. De nieuwe koplampen en achterlichten lijken op die van de 508. De zwarte band áchter waar het woordmerk op ligt, moet ook zorgen voor grappen over het sportschoolabonnement van de 2008. De dagrijverlichting onderin de bumper bestaat nu uit drie strepen per kant, in plaats van één.

Nieuwe actieradius van de Peugeot e-2008

De volledig elektrische SUV krijgt een nieuwe elektromotor. De motor produceert nu 156 pk, wat 20 pk meer is dan in de vorige e-2008. De batterij groeit mee van 50 kWh naar 54 kWh. Je moet nu 406 kilometer ver komen volgens de WLTP in plaats van 345 kilometer. De maximale laadsnelheid is 100 kW, waardoor de accu van 20 naar 80 procent volgeladen kan worden in 30 minuten.

Specificaties van de Peugeot 2008

De Peugeot 2008 kun je na de facelift zelfs in Nederland nog bestellen met een dieselmotor. Een zeldzaamheid in dit segment. De dieselversie heeft een 1,5-liter motor die vastzit aan een achttraps automaat. Het vermogen is hierbij 130 pk. De benzinevariant is er met een 1,2-liter driecilinder die 100 pk produceert als we kijken naar de handgeschakelde versie. Ga je voor de automaat, dan krijg je 130 pk.

De Peugeot 2008 komt ook als hybride

Volgend jaar komt er ook nog een hybride 2008. Deze versie krijgt de 1,2-liter benzinemotor met een dubbele koppeling en een automatische versnellingsbak met zes versnellingen. De startmotor helpt ook mee bij het optrekken en bij het remmen wint deze motor energie terug.

Peugeot claimt zelfs dat je met deze hybride 50 procent van de tijd emissievrij kunt rijden, ‘bijvoorbeeld bij ritten in de bebouwde kom’. Die claim lijkt wat overdreven, want het klinkt meer als een mild-hybride. In ieder geval moet de hybride 2008 zo’n 15 procent minder benzine verbruiken.

Het interieur van de 2008

Binnenin de Peugeot 2008 verandert er niet zoveel na de facelift. Peugeot houdt vast aan het controversiële i-Cockpit met het kleine stuurtje. Kijk daar zonder enige moeite overheen en je ziet het 10-inch bestuurdersdisplay. In de speciale GT-uitvoering worden de tellers in dit display in 3D afgebeeld. Ook het centrale scherm meet 10 inch.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)