
De New Yorker Peter Kalikow is al 45 jaar vaste klant bij Ferrari. Dat vonden ze in Italië een goede reden om speciaal voor hem een one-of-a-kind 599 samen te stellen. Dit is zijn nieuwe Superamerica 45.
Net als bij bijvoorbeeld de 575M Superamerica is de auto voorzien van een elektrisch wegklappend targadak van koolstofvezel. De achterkant van de 599 moest daarvoor ingrijpend aangepast worden, en omdat ze toch bezig waren, werden er meteen maar wat sleuven toegevoegd om de downforce van de auto te verbeteren. De unieke machine werd gespoten in een bijzondere kleur genaamd Blu Antille – dezelfde als op Peters 400 Superamerica uit 1961 – en voorzien van donkerblauwe accenten, onder andere op de velgen.
Word je hier hebberig van? Dan heb je pech: zoals gezegd wordt er maar één exemplaar van deze Superamerica gebouwd. Tip: koop een andere Ferrari, en probeer het dan over 45 jaar nog eens.
Meer van TopGear


Vierde pedaal in een Ferrari?

Ferrari brake-checkt vrachtwagen vier keer

De goedkoopste Ferrari 599 kost zoveel als zijn parkeerboetes

Ferrari SP30 als eerste SP-auto te koop

De snelste Ferrari’s op het testcircuit Fiorano

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
