
Soms moet je iets de ruimte geven om te groeien. Tien jaar geleden was Fiat nog voor 50 procent eigenaar van Ferrari, maar sinds het een zelfstandig merk is, is het hard aan het groeien. De waarde van Ferrari overstijgt nu die van Fiat, Opel en Peugeot bij elkaar. En nog alle andere merken die in het concern Stellantis zitten. En dat terwijl Stellantis ruim vierhonderd keer zoveel auto’s verkoopt.
Qua aandelen gaat Ferrari de laatste tijd wel lekker. Bloomberg schrijft dat de waarde van Ferrari met 34 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Daarmee boekt het merk de grootste stijging van alle Europese autofabrikanten. Als je de waarde van alle aandelen bij elkaar optelt, krijg je de beurswaarde van het sportautomerk.
Waarde van Ferrari
De beurswaarde van Ferrari ligt nu op 49,3 miljard euro. Daarmee komt Ferrari nog lang niet in de buurt van het autofabrikant met de hoogste waarde. Zo is Toyota 215 miljard euro waard en Tesla is zelfs meer dan 500 miljard euro waard.
Door tegenvallende cijfers in het eerste kwartaal is Stellantis nu 47,1 miljard euro waard. De groep boven Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel, Peugeot en nog een hoop andere merken verkocht vorig jaar trouwens 5,78 miljoen auto’s. Ferrari lukte het om vorig jaar 13.221 auto’s te verkopen.
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Het moederbedrijf van Fiat is onwaarschijnlijk slecht in anticonceptie en brengt nog een merk ter wereld

Nieuwe Alfa Romeo GTV keert terug, met dank aan Opel

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’
