
Soms moet je iets de ruimte geven om te groeien. Tien jaar geleden was Fiat nog voor 50 procent eigenaar van Ferrari, maar sinds het een zelfstandig merk is, is het hard aan het groeien. De waarde van Ferrari overstijgt nu die van Fiat, Opel en Peugeot bij elkaar. En nog alle andere merken die in het concern Stellantis zitten. En dat terwijl Stellantis ruim vierhonderd keer zoveel auto’s verkoopt.
Qua aandelen gaat Ferrari de laatste tijd wel lekker. Bloomberg schrijft dat de waarde van Ferrari met 34 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Daarmee boekt het merk de grootste stijging van alle Europese autofabrikanten. Als je de waarde van alle aandelen bij elkaar optelt, krijg je de beurswaarde van het sportautomerk.
Waarde van Ferrari
De beurswaarde van Ferrari ligt nu op 49,3 miljard euro. Daarmee komt Ferrari nog lang niet in de buurt van het autofabrikant met de hoogste waarde. Zo is Toyota 215 miljard euro waard en Tesla is zelfs meer dan 500 miljard euro waard.
Door tegenvallende cijfers in het eerste kwartaal is Stellantis nu 47,1 miljard euro waard. De groep boven Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel, Peugeot en nog een hoop andere merken verkocht vorig jaar trouwens 5,78 miljoen auto’s. Ferrari lukte het om vorig jaar 13.221 auto’s te verkopen.
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Het moederbedrijf van Fiat is onwaarschijnlijk slecht in anticonceptie en brengt nog een merk ter wereld

Nieuwe Alfa Romeo GTV keert terug, met dank aan Opel

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Dit gebeurt er als het aandeel met 40 procent keldert

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
