In heel wat Europese landen kun je op Flitsmeister rekenen om je eraan te herinneren dat je je aan de toegestane snelheid moet houden als je in de buurt komt van een controle. Zelfs mobiele flitsers weet de app vaak te melden. De voorwaarde is wel dat je telefoon goed bereik heeft. Iets wat een Nederlander op een pijnlijke manier ondervond in België, waar hij tien keer door dezelfde flitspaal werd geflitst in de Beverentunnel bij Antwerpen. Flitsmeister werkt namelijk niet altijd in tunnels, en dat is best logisch.

Flitsmeister werkt niet altijd in tunnels

De man stuurde ons een foto van de boete-enveloppen. Het totale bedrag liep op tot 1.280 euro. Hij verwacht nog meer enveloppen. Wij deden vervolgens navraag bij Flitsmeister over de dekking in het buitenland. Een woordvoerder bevestigt aan TopGear dat de dekking in België gewoon prima is, maar dat het GPS-signaal in tunnels inderdaad kan wegvallen. De app weet dan niet precies waar je bent en geeft geen meldingen over flitsers. Zodra het GPS-signaal weer gevonden is, werkt de app weer.

Een kleine troost

De mensen achter de app vonden het sneu voor de boeteverzamelaar en bieden de man als kleine troost een Flitsmeister One aan. Het apparaatje helpt niet in tunnels, maar het zorgt er wel voor dat app automatisch opstart als je in de auto stapt. Ook geeft het een extra geluid- en lichtsignaal waardoor je er nog beter aan wordt herinnerd dat je je aan de snelheid moet houden in de buurt van een flitser of trajectcontrole.

Waar werkt Flitsmeister?

Eigenlijk kun je in heel Europa Flitsmeister wel aanzetten. In de meeste landen staan de vaste controles er wel in. Mobiele flitsers zijn alleen bij de app bekend als ze gemeld worden. Er moet dus wel al een andere FM-gebruiker langsgereden zijn. In Cyprus, Turkije en Zuid-Oost Macedonië werkt de app niet omdat er in die landen een verbod is op flitsmelders. In Duitsland mogen officieel alleen de passagiers kijken waar de flitsers staan en het aan de bestuurder vertellen.

28 reacties op “Flitsmeister werkt niet in tunnels, ontdekt man na tien boetes”

  1. zelfs netjes op een b-weg gereden in A’veen. ging met mijn vrouw en 3 kinderen uit naar het zwembad. reed even een momentje 54 waar 50 gereden mocht worden. na -correctie 1 km. “te hard”. leuke ‘herinneringen’ dan aan dit uitje. valt dit dan onder “verkeerd gedrag”? nee, de boete zal je betalen. heb bezwaar aangetekend, maar mocht niet baten. zo maken ze het voor de nette rijders ook kapot. dit was 10 jaar geleden, maar zal altijd een schaduw trekken over die leuke dag. en de overheid ‘helpt’ je. dankjewel.

  2. Haha, net goed! Dat stomme, asosociale rijgedrag moet flink bestraft worden. Wil je hard rijden? Boek een dagje Nürburgring. Op de gewone weg houd je je gewoon aan de regels, da’s geen rocket science.

    • inderdaad, is verboden. maar je mag, bij wijze van spreken, wèl aan je eigen pook in je broek zitten, zolang het maar geen gps is. lmao 🫣

  3. Flitsmeister one werkte ong. 3 maanden. Daarma alleen rood lampje zeer veel emails gestuurd naar Flitsmeister maar nooit geen antwoord. Gebruik nu Raderbot is zeer goed

  4. Minder hard rijden is wellicht de oplossing. De bestuurder heeft geld genoeg, blijft maar te hard rijden. Mag wat mij betreft lekker op de blaren zitten, en hopelijk komen er veel meer boetes. Dit soort figuren mort van de weg AF, niet EROP.

  5. Gewoon betalen. Je weet wat zo bord betekent als er een cijfer opstaat. Je weet waar je dashboard zit met de snelheid aanduiding. 1+1=2 of moet je mama je ook helpen plassen. Hij begaat de overtreding zelf niet FM. FM kan er niets aan doen. En als je zo dom bent te denken dat je gps het ondergronds doet dan moet je wellicht geen auto rijden. Of zet je cruise control aan op de juiste snelheid probleem opgelost.

  6. Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Flitsmeister. Wie? Flitsmeister. Je weet wel: Flitsmeister. Hebben we ze nog niet genoeg gepromoot? FLITSMEISTER!!!!!!

  7. Als het goed is kan de man in kwestie gewoon bezwaar aantekenen tegen alle boetes na de eerste onder het mom de kans te moeten krijgen om te leren van je fout. Zo is dat bij mij in ieder geval ook gelukt met een traject controle die mij 7 dagen achter elkaar flitste omdat werd verteld dat die nog uit zou staan tot een half jaar later.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *